fallback

И Ford призна електрическата си стратегия в Европа за провал

Невъзможно е да продаваме само коли на ток през 2030 година, обяви един от шефовете

Американският производител Ford отхвърли възможността през 2030 г. да продава само електрически превозни средства в Европа. В концерна си бяха поставили тази цел още преди няколко година, но сега признават, че тя е „неуместна, тъй като продажбите на електромобили са много под очакванията“.

В интервю за Financial Times шефът на европейското подразделение на Ford - Мартин Сандър, призна, че концернът подготвя мерки за справяне със ситуацията. Една от тях е ограничаването на продажбите на модели с ДВГ на някои пазари, за намали глобите, които ще трябва да плаща заради непокриване на квотите за електромобили, които всяка автомобилна компания е длъжна да продаде. Това обаче със сигурност ще се отрази на цените, тоест на потребителите.

„Слабите продажби означават, че единствената възможност на компанията да избегне сериозни глоби съгласно новите правила за квоти за електрически превозни средства в държави като Великобритания, например, е да пренасочи продажбите на коли с ДВГ за други пазари. Не можем да прокараме електромобили на пазара срещу търсенето, но и няма да плащаме глоби. Също така няма да продаваме електромобили на огромни загуби, само за да отговорим на изискванията", обясни Сандър.

Освен във Великобритания подобни квоти за стимулиране на електрически превозни средства има и в Китай. В Обединеното кралство всеки производител е длъжен 16% от продажбите му да бъдат на електромобили, докато в Китай този показател е 22%.

Сандер допълни, че скоростта на преминаване към електрически превозни средства в Европа е изцяло „зависеща от потребителя“ и затова компанията е готова да продължи да продава хибридни модели през следващото десетилетие.

„Към момента търсенето е под нашите очаквания и ние не постигаме амбициозните си цели. Всички са изключително нервни от тази ситуация, но крайната цел - пълна електрификация, остава непроменена“, каза още Сандър.

fallback
  • #6
    До 5 ( преди 5 месеца )
    Слабоумието е да си мислиш, че електрификацията ще се размине и да не инвестираш повечето сили и средства в нея, за да не те изхвърлят от пазара. Експериментът вече беше направен - свалянето на цените С помощта на субсидии включи продажбите на бърза скорост, а спирането на субсидиите намали продажбите. За всеки който не е слабоумен извода е ясен - основната пречка за навлизането на електромобилите е цената. Който предложи по-добра цена, печели пазара. Защо трябваше това да са китайците?
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Електро-слабоумие цари в EU и тепърва ще избива под различни форми... все в ползу народу..
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Каква стратегия, какви продажби ги клатят? Как се заменят няколко модела с един? Един! Един, който е проектиран за американските вкусове, скъп е и не блести с нищо технологично. Форд правят това, което ГМ вече направи - с редица некадърни мерки сама си затри пазарния дял до ниво, на което се принуди да напусне пазара изцяло.
  • #3
    Гостенино ( преди 5 месеца )
    Този път позна.. Точно него слушат. Знаеш че не го харесвам, но пък не мога да не му призная, че е последователен и има ясна цел. Точно обратното на този, който е готов да поведе компанията всяка година в различна посока в зависимост от това кой е спечелил най-много за годината, за да се опитат и те да направят същото. Както писах в първото мнение, докато основната цел да произвеждаш автомобили е да угодиш на инвеститорите за печалба, клиентите ще те отбягват. Инженери трябват, не икономисти.
  • #2
    Гост ( преди 5 месеца )
    Ще слушате Акио Тойода!
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Всяка стратегия различна от това да предложиш най-добрия продукт, за да може клиента да го избере без реклами е обречена на провал. Когато влагаш повече средства в маркетинговия отдел и набляш на икономически резултати, задушаваш инженерния отдел и не се получава добър технически резултат, който да бъде оценен от клиента. Когато си купуваш автомобил, последната ти мисъл е колко печели производителя от нея. Разсъждаваш ти какво ще спечелиш или изгубиш, ако купиш точно този модел.
fallback
Последни