Американският производител Ford отхвърли възможността през 2030 г. да продава само електрически превозни средства в Европа. В концерна си бяха поставили тази цел още преди няколко година, но сега признават, че тя е „неуместна, тъй като продажбите на електромобили са много под очакванията“.
В интервю за Financial Times шефът на европейското подразделение на Ford - Мартин Сандър, призна, че концернът подготвя мерки за справяне със ситуацията. Една от тях е ограничаването на продажбите на модели с ДВГ на някои пазари, за намали глобите, които ще трябва да плаща заради непокриване на квотите за електромобили, които всяка автомобилна компания е длъжна да продаде. Това обаче със сигурност ще се отрази на цените, тоест на потребителите.
„Слабите продажби означават, че единствената възможност на компанията да избегне сериозни глоби съгласно новите правила за квоти за електрически превозни средства в държави като Великобритания, например, е да пренасочи продажбите на коли с ДВГ за други пазари. Не можем да прокараме електромобили на пазара срещу търсенето, но и няма да плащаме глоби. Също така няма да продаваме електромобили на огромни загуби, само за да отговорим на изискванията", обясни Сандър.
Освен във Великобритания подобни квоти за стимулиране на електрически превозни средства има и в Китай. В Обединеното кралство всеки производител е длъжен 16% от продажбите му да бъдат на електромобили, докато в Китай този показател е 22%.
Сандер допълни, че скоростта на преминаване към електрически превозни средства в Европа е изцяло „зависеща от потребителя“ и затова компанията е готова да продължи да продава хибридни модели през следващото десетилетие.
„Към момента търсенето е под нашите очаквания и ние не постигаме амбициозните си цели. Всички са изключително нервни от тази ситуация, но крайната цел - пълна електрификация, остава непроменена“, каза още Сандър.