fallback

И Ford призна електрическата си стратегия в Европа за провал

Невъзможно е да продаваме само коли на ток през 2030 година, обяви един от шефовете

Американският производител Ford отхвърли възможността през 2030 г. да продава само електрически превозни средства в Европа. В концерна си бяха поставили тази цел още преди няколко година, но сега признават, че тя е „неуместна, тъй като продажбите на електромобили са много под очакванията“.

В интервю за Financial Times шефът на европейското подразделение на Ford - Мартин Сандър, призна, че концернът подготвя мерки за справяне със ситуацията. Една от тях е ограничаването на продажбите на модели с ДВГ на някои пазари, за намали глобите, които ще трябва да плаща заради непокриване на квотите за електромобили, които всяка автомобилна компания е длъжна да продаде. Това обаче със сигурност ще се отрази на цените, тоест на потребителите.

„Слабите продажби означават, че единствената възможност на компанията да избегне сериозни глоби съгласно новите правила за квоти за електрически превозни средства в държави като Великобритания, например, е да пренасочи продажбите на коли с ДВГ за други пазари. Не можем да прокараме електромобили на пазара срещу търсенето, но и няма да плащаме глоби. Също така няма да продаваме електромобили на огромни загуби, само за да отговорим на изискванията", обясни Сандър.

Освен във Великобритания подобни квоти за стимулиране на електрически превозни средства има и в Китай. В Обединеното кралство всеки производител е длъжен 16% от продажбите му да бъдат на електромобили, докато в Китай този показател е 22%.

Сандер допълни, че скоростта на преминаване към електрически превозни средства в Европа е изцяло „зависеща от потребителя“ и затова компанията е готова да продължи да продава хибридни модели през следващото десетилетие.

„Към момента търсенето е под нашите очаквания и ние не постигаме амбициозните си цели. Всички са изключително нервни от тази ситуация, но крайната цел - пълна електрификация, остава непроменена“, каза още Сандър.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Долното до #12 :))))
  • #15
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А тебе те надупиха и по трудния начин разбра, че това е твоето :) Ай бегай у лево, ***! Че и тука те набоцкахме вече :)
  • #14
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Ако ползваш смартфона си да пишеш глупости из интернет и да гледаш на плоския си телевизор предавания за някакъв ерген или кухня, значи еволюцията те е подминала. Може да ползваш последните модерни технологии, но интелектуално си още при маймуните с камъните, дето разбиват орех само заради ядките... и дотам. Знаеш ли, преди време имаше една идея за партия - АПЕЛ96. Можеш да й станеш член, 80% от обществото е за там.
  • #13
    До 12 ( преди 5 месеца )
    Така ли ще говориш за децата си които всички ще са с обърната резба? Ти самият ще обърнеш резбата, ако се чудиш дали да купиш по-евтиният електромобил с евтина поддръжка или по-скъп автомобил с ДВГ за който да харчиш повече и след това. Запомни ми думите и си запомни думите със резбата за да се похвалиш, като я обърнеш. Сигурен съм че вече си обърнал резбата с ползването на смартфон вместо копчета, както и с ползването на плосък телевизор вместо кинескоп. Няма как да не си говорил и за тях така.
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Един по един автомобилните производители разбират по трудният начин, че електрификацията е като ковид-пЛандемията - налагат я насила, но насила хубост нестава. Така както имаше ковидиdиоти дето се набодоха многократно с менте бълвочи и си прецакаха здравето, така сега разни меки китки се набутаха с миксери и дотам...нормалните не искат да обръщат резбата и не ги щат!!! ДВГ ще се кара още доста години...
  • #11
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А с Ред Бул през 2026 година ще цъфнат и вържат във Ф1 Форд.
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това го разбраха преди или след като спряха производство едни от най продаваните си модели в Европа?
  • #9
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Всяка стратегия различна от това да предложиш най-добрия продукт, за да може клиента да го избере без реклами е обречена на провал. " - Apple: Нека ти се представя :D
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да направиш джип електричка и да го кръстиш Мустанг си беше провала. А сменот е, че колта всъщност си е хубава !
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да правят консорциум с Geely - едните ще си продават електрическите коли по 15000 евро, а другите няма да си ограничават продажбите. Ама не искат. Искат да продават електрически коли по 60 000 евро минимум и да реват, че са на загуба от 160 000 евро
fallback
Последни