Германския автомобилен клуб (ADAC) публикува статистика за повредите, получени от превозните средства в страната през 2023 г. Данните сочат, че електрическите превозни средства продължават да бъдат по-надеждни от традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Електрическите автомобили, регистрирани през 2021 г., са претърпели 3,6 по-малко повреди на 1000 бройки, отколкото техните бензинови колеги. При електромобилите са регистрирани само 2,8 повреди на 1000 автомобила, докато при колите с ДВГ този показател е 6,4.
Най-честата причина за повреди през миналата година (44,1%) е повредена или изтощена акумулаторна батерия, посочват от ADAC. Проблемите с двигателя или системата за управление на двигателя са малко по-рядко срещани - 22,8%, а на трето място са повреди на стартера, генератора, бордовата мрежа и осветлението (10,5%). Проблеми с гуми (8,8%) и ключалки (7,1%) са класирани на четвърто и пето място.
Що се отнася до изтощените батерии, превозните средства с ДВГ изпитват тези проблеми по-често (2,4 проблема на 1000 регистрирани превозни средства), отколкото електрическите превозни средства (1,2/1000). Има и осезаема разлика в случаите на дефектни гуми между конвенционалните (1.4) и електрическите (0.9) автомобили.
Сравнение между бензинови и електрически модели, произведени през 2021 г., показва, че при първите проблемите с двигателя са 1,2/1000, докато при вторите този показател е само 0,2. В същото време почти няма разлики в надеждността на спирачките, окачването и каросерията.