fallback

Електромобилите се оказват по-надеждни от колите с ДВГ

Ново изследване на ADAC посочи основните проблеми на двата вида задвижване

Германския автомобилен клуб (ADAC) публикува статистика за повредите, получени от превозните средства в страната през 2023 г. Данните сочат, че електрическите превозни средства продължават да бъдат по-надеждни от традиционните автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Електрическите автомобили, регистрирани през 2021 г., са претърпели 3,6 по-малко повреди на 1000 бройки, отколкото техните бензинови колеги. При електромобилите са регистрирани само 2,8 повреди на 1000 автомобила, докато при колите с ДВГ този показател е 6,4.

Най-честата причина за повреди през миналата година (44,1%) е повредена или изтощена акумулаторна батерия, посочват от ADAC. Проблемите с двигателя или системата за управление на двигателя са малко по-рядко срещани - 22,8%, а на трето място са повреди на стартера, генератора, бордовата мрежа и осветлението (10,5%). Проблеми с гуми (8,8%) и ключалки (7,1%) са класирани на четвърто и пето място.

Що се отнася до изтощените батерии, превозните средства с ДВГ изпитват тези проблеми по-често (2,4 проблема на 1000 регистрирани превозни средства), отколкото електрическите превозни средства (1,2/1000). Има и осезаема разлика в случаите на дефектни гуми между конвенционалните (1.4) и електрическите (0.9) автомобили.

Сравнение между бензинови и електрически модели, произведени през 2021 г., показва, че при първите проблемите с двигателя са 1,2/1000, докато при вторите този показател е само 0,2. В същото време почти няма разлики в надеждността на спирачките, окачването и каросерията.

fallback
  • #14
    До 11 ( преди 6 месеца )
    А ти напълно буквално вземи да правиш разлика между производство и продажба. Защото както ford така и китайците нямат проблем с производството, а с продажбите. Продават тези, които дават най-много стойност за парите. Недоразуменията остават не продадени и после реват че няма търсене
  • #13
    аллахакбар ( преди 6 месеца )
    В 21-век лесно се лъже парапитека, след като повярва в религията на зеленясалите
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    А нещо за гумите няма ли да кажете? Нали електрическите коли уж ги сменят на 10-15000 км.
  • #11
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И като ги произведат ти електрички какво да ги правят? Да си ги препродават помежду си ли? Не мога да повярвам, че трябва да се правят такива уточнения, защото някои хора сте буквалисти без грам аналатично мислене.
  • #10
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Пак си разбрал статията наобратно. Никой не кара клиентите да си купуват електромобили. Карат производителите да ги произвеждат и продават.
  • #9
    Гост ( преди 6 месеца )
    Тия не разбраха че на сила хубост не става и пазара определя играта,чудят се как да накарат хората да купят ел кола ,все едно да ми кажат кога трябва да отида у кенефу да пусна една вода .
  • #8
    Ха ха ( преди 6 месеца )
    Тук вече и германски вицове разказват!
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    То винаги е било ясно, че електрическите са по-надеждни. Там драмата е с цената за купуване и проблеми с батерията. Иначе тия новите коли с ДВГ са със свръх точни сглобки, работят при големи натоварвания и дъблоко не вярвам, че са ремонтопригодни. И то не само двигателите - ЦВТ и ДСГ кутии, които никой не може да поправи, не че тия с хидротрансформаторите са от лесните, разни датчици, дето не могат да ги намерят...
  • #6
    Къпан пор ( преди 6 месеца )
    Който плаща,той поръчва музиката (статията).
  • #5
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Нали точно това е целта на писането на тези статии? Всеки да вярва в каквото си иска и да си избере подходящата за него стъкмистика.
fallback
Последни