fallback

Даже и Rimac се отказва от електричеството

Политиците се опитаха да наложат ЕV с принуда и отблъснаха хората, обяснява шефът на Bugatti

Дори компанията Rimac, един от пионерите в създаването на електрически хиперколи, смята да се откаже от задвижването само на ток, призна основателят й Мате Римац по време на организирана от The Financial Times конференция в Лондон. Нашумялата хърватска компания, която сега обединява сили с Bugatti, така  и не е успяла до момента да продаде всичките 150 бройки от серийния си модел Nevera, призна Римац.                Хиперавтомобилът бе представен през 2021 като доработка на концерта C_Two с мощност 1888 конски сили. Но очакваното разграбване на лимитираната серия от 150 бройки така и не се случи. Римац отдава това на спад в търсенето на ексклузивни електромобили.

"Ние започнахме да разработваме Nevera през 2016, когато електричеството все още беше готино", обясни хърватинът. Оттогава обаче пазарът се разви, вкусовете се иззмениха, законодателите и големите производители превърнаха електрическите коли в масово явление. "Регулаторите и някои автомобилни компнии толкова много натиснаха за електромобилите, че нагласите се промениха. Те се опитаха да ни наложат неща, които не искаме. Затова хората започнаха да се чувстват отблъснати от електрическото задвижване, от цялата тази принуда. Аз лично винаги съм бил против нея. За мен всичко трябва да идва по заслуги. За да успее електрическият автомобил, той трябва да бъде по-добър продукт от останалите".              Римац добави, че Nevera е била разработена най-вече като демонстрация какво може да бъде постигнато с електромотори и батерии в една епоха, когато тази технология още тепърва се зараждаше. "Тогава смятахме, че електромобилите ще са привлектелни след няколко години, защото ще имат най-добрите показатели... Сега, когато електричеството стана масово в автомобилния сектор, компаниите в най-високия му сегмент се опитват да се диференцират от него", казва хърватският инженер, който управлява и Bugatti. Тези опити да се отличават от масата се изразяват във връщане към аналоговите технологии и двигателите с вътрешно горене. Римац използва аналогия с класическите часовници, които си остават в пъти по-скъпи и желани от по-способните смарт часовници.

"Един Apple Watch може да върши всяко нещо по-добре. Може да върши 1000 допълнителни неща, много по-точен е, може да ви мери пулса. Но никой не би платил 200,000 евро за Apple Watch", подчертава Римац. "Ние имаме пазар за Nevera, и това е най-продаваната електрическа хиперкола. Доставили сме вече над 50 бройки". Според Римац, ако Bugatti направи електрически модел, той ще се продава заради силата на марката, но интересът със сигурност няма да е същият, както към потвърдения наследник на Chiron с V16 двигател. Съответно и следващият собствен модел на Rimac няма да бъде чисто електрически. "Ние не сме електрическа марка, ние просто правим това, което изглежда вълнуващо към момента", поясни Мате, споменавайки, че бъдещето може да включва водород, пропан-бутан и даже дизел. Римац вижда възможности за принципно нови типове задвижване, при които "химически различни" от сегашните течни горива ще бъдат използвани за генериране на електричество за задвижване на моторите - нещо, което би елиминирало нуждата от големите и тежки литиево-йонни батерии.       

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До всички противници на електрическите коли.Има ли начин да ви се обясни, че повече хора умират от мръсен въздух отколкото от вируси?
  • #11
    Лудория ( преди 6 месеца )
    Ей така трябва да се говори - истината в очите, след което търсиш решение, за да направиш добър продукт. А не като да направиш една кола и след това само маркетинг и зомбита последователи, които да я купуват. И когато нещата не вървят, да лъжеш че всичко е точно и бум - 20% уволнен персонал. Сега може да се види и разликата между Тойота и Тесла. На тъста 15 годишната Тойота й смениха датчиците на колата при кампания. Той дори се чудеше как му имат тел. номер... Аналогова кола.
  • #10
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Кой пък го интересува кво караш? Какво значи 300 коня сув, нещо като мярка ли е? И аз карам 300 коня сув, и карам 120 кс. на газ. Пилотираш или... Напоспедък гледам некви смешковци, навзели тесли, най-вече с, уж са еколози, но го раздават състезатели по цариградско и тракия. Това ли е смисълът? 300 коня сув... ха ха
  • #9
    до 7 ( преди 6 месеца )
    Ами вземи си Тесла - те са още по-бързи. Пък и пари ще ти пестят. Пък и не са скъпи - тройките ти започват от 50к лв. Едва ли е толкова по-скъпа от 300 коня СУВ. Не спираш до обясняваш колко перфектна е електричката но сам няма да си вземеш.
  • #8
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Именно за това Тесла модел У е най-продаваният автомобил в света за 2023. Струва по-малко от 120 000 лв, хем ти спестява едно място в гаража, защото не се нуждаеш от втори автомобил. Той си става и за дълго и за градско шофиране, като в града харчи почти същото като малък електромобил, за разлика от разходите между малък трицилиндров автомобил и SUV с размера теглото и мощността на модел У с ДВГ, който трудно сваля под 10 градско, а когато му а когато "му се радваш" по-скоро 20.
  • #7
    До 5 ( преди 6 месеца )
    Зое за дълъг път? Зое да замести 300 коня SUV? Това наистина ме разсмя. И както винаги работиш със стара информация, без да знаеш какво наистина карам в момента и спекулираш. За разлика от някой пишещи тук, аз не си купувам автомобил за да го карам 10 години все едно съм женен за него. То някои хора за 10 години сменят повече жени. Онзи SUV за който говориш отдавна е продаден, даже и следващия автомобил вече е продаден, но предвид агресията, не бих споделил Какъв е следващият дори да е електрич
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "...през 2016, когато електричеството все още беше готино..." Тесла за това избухнаха - бяха моден продукт. Като Айфон - не е задължително да е по-добър от Андроид (в случая ДВГ), но е символ на статус. Само дето в момента Тесли има под път и над път, и за разлика от тях Айфон вади нов модел всяка година (да разлика почти няма с предния но можеш да се фукаш с това). Просто Тесла се изтърка, а в известна степен с тях и ел мобилността.
  • #5
    до 3 ( преди 6 месеца )
    Щом всяка електричка е супер дори за дълъг път ти кога ще си вземеш? Продвай го джипа за 30к и купувай някой Айоник, Зое и т.н.
  • #4
    до 2 ( преди 6 месеца )
    Да това е идеалния вариант. Но колко струва? Дори Дачия Спринг да ти е електричката, а Шкода Октавия за дълъг път ще гониш 100к лв. А ако искаш наистина кола за дълъг път вероятно ще гониш 120к.
  • #3
    До 2 ( преди 6 месеца )
    И ти ли ходиш на две-три хиляди километра на почивка с автомобила всяка седмица за събота и неделя и нямаш време да спираш по пътя за кафе цигара и до тоалетна по време на пътуване и се храниш със сандвичи? Как не ви омръзна мантрата, че електромобилите не стават за дълъг път? Особено при положение че още тази година България е преизпълнила плана за зарядни станции за 2030 година и има 7 пъти повече от препоръчителните от Европа зарядни станции за 2024. Скоро ще са повече от бензиностанциите.
fallback
Последни