fallback

Даже и Rimac се отказва от електричеството

Политиците се опитаха да наложат ЕV с принуда и отблъснаха хората, обяснява шефът на Bugatti

Дори компанията Rimac, един от пионерите в създаването на електрически хиперколи, смята да се откаже от задвижването само на ток, призна основателят й Мате Римац по време на организирана от The Financial Times конференция в Лондон. Нашумялата хърватска компания, която сега обединява сили с Bugatti, така  и не е успяла до момента да продаде всичките 150 бройки от серийния си модел Nevera, призна Римац.                Хиперавтомобилът бе представен през 2021 като доработка на концерта C_Two с мощност 1888 конски сили. Но очакваното разграбване на лимитираната серия от 150 бройки така и не се случи. Римац отдава това на спад в търсенето на ексклузивни електромобили.

"Ние започнахме да разработваме Nevera през 2016, когато електричеството все още беше готино", обясни хърватинът. Оттогава обаче пазарът се разви, вкусовете се иззмениха, законодателите и големите производители превърнаха електрическите коли в масово явление. "Регулаторите и някои автомобилни компнии толкова много натиснаха за електромобилите, че нагласите се промениха. Те се опитаха да ни наложат неща, които не искаме. Затова хората започнаха да се чувстват отблъснати от електрическото задвижване, от цялата тази принуда. Аз лично винаги съм бил против нея. За мен всичко трябва да идва по заслуги. За да успее електрическият автомобил, той трябва да бъде по-добър продукт от останалите".              Римац добави, че Nevera е била разработена най-вече като демонстрация какво може да бъде постигнато с електромотори и батерии в една епоха, когато тази технология още тепърва се зараждаше. "Тогава смятахме, че електромобилите ще са привлектелни след няколко години, защото ще имат най-добрите показатели... Сега, когато електричеството стана масово в автомобилния сектор, компаниите в най-високия му сегмент се опитват да се диференцират от него", казва хърватският инженер, който управлява и Bugatti. Тези опити да се отличават от масата се изразяват във връщане към аналоговите технологии и двигателите с вътрешно горене. Римац използва аналогия с класическите часовници, които си остават в пъти по-скъпи и желани от по-способните смарт часовници.

"Един Apple Watch може да върши всяко нещо по-добре. Може да върши 1000 допълнителни неща, много по-точен е, може да ви мери пулса. Но никой не би платил 200,000 евро за Apple Watch", подчертава Римац. "Ние имаме пазар за Nevera, и това е най-продаваната електрическа хиперкола. Доставили сме вече над 50 бройки". Според Римац, ако Bugatti направи електрически модел, той ще се продава заради силата на марката, но интересът със сигурност няма да е същият, както към потвърдения наследник на Chiron с V16 двигател. Съответно и следващият собствен модел на Rimac няма да бъде чисто електрически. "Ние не сме електрическа марка, ние просто правим това, което изглежда вълнуващо към момента", поясни Мате, споменавайки, че бъдещето може да включва водород, пропан-бутан и даже дизел. Римац вижда възможности за принципно нови типове задвижване, при които "химически различни" от сегашните течни горива ще бъдат използвани за генериране на електричество за задвижване на моторите - нещо, което би елиминирало нуждата от големите и тежки литиево-йонни батерии.       

 

fallback
  • #22
    До 21 ( преди 6 месеца )
    Осъзнаваш ли, че говори за продукт който струва милиони? Осъзнаваш ли, че обяснява Как електромобилите са за бедните и няма как да бъдат ексклузивен продукт за който някой е готов да плати милиони, точно както и за часовниците? Осъзнаваш ли че ти казва че електромобилите и електронните часовници са много по-прагматични и по-практични за ежедневието, а ДВГ и механичните часовници са за хора които могат да си го позволят и ги купуват за Престиж, а не защото са по-добри? Реторични въпроси.
  • #21
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "За да успее електрическият автомобил, той трябва да бъде по-добър продукт от останалите". => А той НЕ Е. Браво, Мате, кажи им го. И още: "класическите часовници си остават в пъти по-скъпи и желани от по-способните смарт часовници". Къде са ви кълненията, че понеже електрокарите са по-нови като технология, значи са по-хубавата алтернатива, бе, електрозаблудени? Колко още обикновени хора, опарили се от електрозомбираността и топ шефове трябва да се изкажат, за да вденете, че ел. (още) не работи?
  • #20
    До психопата ( преди 6 месеца )
    Я цитирай къде съм го препоръчал на тебе? Това че съм казал че аз правя така, че пуша, че някога си съм карал 300 коня SUV, че за 300 км ходене до морето спирам два пъти, че нося 2,5 диоптъра очила (не нося) и други подробности за личния ми живот, само във вашата реалност означава, че ви карам и вие да го правите! Напоследък затова не споделям абсолютно нищо от личния си живот, защото веднага го приемате за препоръка. Недей да пушиш. Не ме гледай мен. Не е хубаво.
  • #19
    Мда ( преди 6 месеца )
    до 18 - лъжа, че точно ти каза, че съм бил толкова глупав да седя да чакам "момчето" да зареди, а не съм правил като теб да му кажа за колко да зареди, да хвърля парите на касата и да изчезна и така си пестял много време? И аз съм психопата в този случай?
  • #18
    До 16 ( преди 6 месеца )
    Така е господин психопат. Както винаги клеветиш, изопачаваш и лъжеш. Въпреки че изминаването на 1 000 км с 40 минути зареждане - четири спирания по 10-на минути за 9 часа пътуване ми е на копи пейст и съм ви го пускал минимум 100 пъти. Не ми давай пример с някое недоразумение като например електрическата toyota, която изминава същото разстояние за 14,5 часа. Въпрос на един такъв разговор в някои форум е кой от двата автомобила да избереш при положение че са на почти една и съща цена.
  • #17
    До 12 ( преди 6 месеца )
    Като забранят продажбата на всички цигари, вайпове и т.н. тогава сигурно ще се загрижа за вредата от колите върху белите дробове! Може ли да ми обясниш как в държава в която заклет пушач се става на 12 години и всеки втори пуши, разделят смъртните случаи на умрял от мръсен въздух от коли и умрял от пушене?
  • #16
    Мда ( преди 6 месеца )
    Гледам че оня дето обясняваше как на бензиностанция казвал "пълни за 100лв" отивал на касата и хвърлял 100лв без да чака касови бележки, опашки и т.н. само за да пести време, пак обяснява как всички останали трябва да пием кафе,пушим цигари,ядем сандвичи,пикаем,***,вземаме душ по възможност, само и само да седим по час на бензиностанция за да му се изпълни теорията,че на никой не е проблем да виси по 40 мин на всеки 300км по зарядни.....
  • #15
    До Пропов ( преди 6 месеца )
    Радвам се че най-накрая сме на едно и също мнение. Това че редовно влизам в обувките на собствениците на електромобили, не означава че не мога да вляза и в твоите обувки и да те разбирам и подкрепям. Незнайно защо много хора са решили че искат да ни свалят от ДВГ или пък всички които са си купили електромобили са били принудени, а не са го пожелали. Още дълги години ще имаме избор всеки да кара каквото му харесва.
  • #14
    До 13 ( преди 6 месеца )
    А още повече умират от дебелост и глад в различни части на света, така че какво точно искаш да кажеш?
  • #13
    Пропов ( преди 6 месеца )
    #1 , твоето мнение все една аз съм го писал. Напълно съм съгласен. Аз лично пътувам общо 70км. всеки ден до работа и обратно. Бензиновата ми кола гори над 10 Премиум бензин( 2 на литър) и това ми струва ок. 200 евро месечно. Идеален съм за една малка електричка от към разходи. Но няма да сменя звука на редовия шестак(атмосверен), ръчните скорости и цялостния кеф. Прекарвам над 1 час в колата и ми е кеф. Не го смятам за загубено време, а за ...нещо като психотерапия.
fallback
Последни