Пазарът на нови автомобили в Европа се е увеличил с 4.8% на годишна база, показват данни на консултантската компания DataForce за първата четвърт на 2024. През нея са регистрирани общо 3.375 милиона нови автомобила, като Volkswagen запазва първото си място при марките, с почти 80,000 бройки аванс пред втория Toyota. На трета позиция на Стария континент неочаквано излиза BMW: германският премиум производител има 77 912 продажби само през март и общо 195 311 от началото на годината, с което изпреварва не само основния си конкурент Mercedes, но дори и масови марки като Peugeot, Renault, Ford и Opel.
BMW 1 Series е с най-голям принос за безпрецедентното трето място на баварците сред най-продаваните марки в Европа
Друг любопитен факт от статистиката е започналият отлив от Tesla. Макар през март Model Y да е най-продаваният автомобил на континента, от началото на годината марката има почти 7% спад в регистрациите. С още по-голям спад е Audi - 20% надолу през март, до голяма степен заради проблемите с доставките на един определен компонент, блокирали производството на V6 и V8 двигатели.
За сметка на това Renault отчита 6% ръст и се завръща в Топ 6 на континента. Продължава да расте и делът на китайските марки - от 3.9% през март 2023, до 4.3% през март 2024.
Най-продаваните нови коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):
41. Opel Mokka - 24278 (-2%)
42. Peugeot 3008 - 24168 (-15.1%)
43. Cupra Formentor - 23908 (5.5%)
44. Dacia Jogger - 23876 (14.9%)
45. Volvo XC60 - 23617 (26.6%)
46. Ford Focus - 23351 (-25.6%)
47. Hyundai Kona - 23018 (6.5%)
48. Toyota RAV4 - 22054 (47.5%)
49. Opel Astra - 21885 (89.7%)
50. Mercedes GLC - 21595 (-3.8%)