Пазарът на нови автомобили в Европа се е увеличил с 4.8% на годишна база, показват данни на консултантската компания DataForce за първата четвърт на 2024. През нея са регистрирани общо 3.375 милиона нови автомобила, като Volkswagen запазва първото си място при марките, с почти 80,000 бройки аванс пред втория Toyota. На трета позиция на Стария континент неочаквано излиза BMW: германският премиум производител има 77 912 продажби само през март и общо 195 311 от началото на годината, с което изпреварва не само основния си конкурент Mercedes, но дори и масови марки като Peugeot, Renault, Ford и Opel.
BMW 1 Series е с най-голям принос за безпрецедентното трето място на баварците сред най-продаваните марки в Европа
Друг любопитен факт от статистиката е започналият отлив от Tesla. Макар през март Model Y да е най-продаваният автомобил на континента, от началото на годината марката има почти 7% спад в регистрациите. С още по-голям спад е Audi - 20% надолу през март, до голяма степен заради проблемите с доставките на един определен компонент, блокирали производството на V6 и V8 двигатели.
За сметка на това Renault отчита 6% ръст и се завръща в Топ 6 на континента. Продължава да расте и делът на китайските марки - от 3.9% през март 2023, до 4.3% през март 2024.
Най-продаваните нови коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):
21. Audi A3, S3 - 35971 (35.3%)
22. Renault Captur - 35599 (5.5%)
23. Volvo XC40 - 30292 (3.3%)
24. VW Polo - 29829 (1.5%)
25. Toyota C-HR - 29150 (-13.4%)
26. Nissan Juke - 29008 (45.1%)
27. MINI Hatch - 28728 (-0.5%)
28. Ford Kuga - 28395 (-0.8%)
29. Peugeot 308 - 26745 (4.3%)
30. VW T-Cross - 26118 (-13.9%)