ГУДУУД, от нашия пратеник. Най-продаваният модел на Rolls-Royce е обновен за 2024 година. Компанията показа Cullinan Series II на ексклузивно събитие във фабриката си в Гудууд. Заедно с новия Cullinan бе представен и Cullinan II Black Badge - по-драматичната и младежки ориентирана самоличност на големия SUV.
Cullinan, първият SUV на британската марка, дебютира през 2018 след дълги години на разработване и тестване в реални условия. Задачата пред конструкторите му бе да създадат автомобил с висока проходимост, способен да се справи и с най-враждебната среда на планетата, и в същото време да носи характерния за марката безукорен комфорт. За броени години Cullinan успя да смъкне средната възраст на клиентите на Rolls-Royce от 56 в началото на 2010 до малко над 40 години. През 2023 това бе и най-търсеният автомобил на британците, с над година и половина листа на чакащите. Онези клиенти, които са поръчали първата серия на Cullinan и очакват доставка, ще получат направо обновения вариант.
15 факта за новия Rolls-Royce Culluinan (ГАЛЕРИЯ):
В обновения SUV дебютира още едно интериорно решение: насложена перфорация на кожените детайли. Тя на практика превръща кожените седалки в платна за рисуване. За дебюта на Series II дизайнерите на марката са създали шарка, която напомня облаците над завода в Гудууд (макар, естествено, клиентите да са свободни да я заменят с всякаква друга). Eлегантният рисунък по седалките е оформен чрез 107,000 перфорации с различна дълбочина (от 0.8 до 1.2 мм).