Какво бъдеще очаква Fiat? Някога един от гигантите на европейския автомобилен бизнес, италианската марка от дълги години е пренебрегвана и лишавана от инвестиции. Още през 2011 покойният Серджо Маркионе обяви, че ще започне да инвестира във Fiat, когато "от това ще има финансов смисъл". В резултат италианският гигант остана без реално предстгавителство в основни пазарни сегменти и накрая се оказа зависим най-вече от най-малките си модели 500 и Panda, и от домашния си италиански пазар.
Концептуален модел на пикап от бъдещото семейство Fiat Panda
Сега ерата на лишения най-после свършва: в следващите няколко години Fiat ще допълни европейската си гама с много нови модели, ползвайки общи платформи с Peugeot, Citroen, Opel, Jeep и останалите "братски" марки в групата Stellantis. Но и това крие рискове: ще запази ли компанията идентичността си? Alfa Romeo вече преживя едно такова унизително фиаско с лансирането на модела Milano, който бе всъщност технологичен близнак на Jeep и Peugeot, и се произвежда в Полша. Недоволството в Италия бе толкова голямо, че компанията набързо трябваше да прекръсти колата на Junior. Automotive News Europe разговаря по тези теми с актуалния главен изпълнителен директор на Fiat Оливие Франсоа. Французинът е стар кадър на Fiat и Chrysler, главен маркетинг директор на групата Stellantis и също шеф на френския премиум бранд DS.
13 въпроса към Оливие Франсоа (ГАЛЕРИЯ):
- Тези решения се вземат за всеки отделен случай поотделно. Искаш да похарчиш пари за автосалон, когато имаш какво да покажеш, и ако конкретната страна е важна за теб. Живеем в дигиталната ера, така че всяко участие на автосалон трябва да бъде сравнено с цената на една дигитална кампания. Ясно е, че за изложенията това е по-сложна среда, отколкото беше в миналото, когато те бяха единственият начин да комуникираш с публиката. Днес има много други начини. Разговаряте с човек, който не отиде да участва на автосалона в Женева, но пусна видео за Женева, което бе изгледано 13 милиона пъти без никакво спонсориране. Това е вероятно повече, отколкото Женевският салон би генерирал като трафик.