Какво бъдеще очаква Fiat? Някога един от гигантите на европейския автомобилен бизнес, италианската марка от дълги години е пренебрегвана и лишавана от инвестиции. Още през 2011 покойният Серджо Маркионе обяви, че ще започне да инвестира във Fiat, когато "от това ще има финансов смисъл". В резултат италианският гигант остана без реално предстгавителство в основни пазарни сегменти и накрая се оказа зависим най-вече от най-малките си модели 500 и Panda, и от домашния си италиански пазар.
Концептуален модел на пикап от бъдещото семейство Fiat Panda
Сега ерата на лишения най-после свършва: в следващите няколко години Fiat ще допълни европейската си гама с много нови модели, ползвайки общи платформи с Peugeot, Citroen, Opel, Jeep и останалите "братски" марки в групата Stellantis. Но и това крие рискове: ще запази ли компанията идентичността си? Alfa Romeo вече преживя едно такова унизително фиаско с лансирането на модела Milano, който бе всъщност технологичен близнак на Jeep и Peugeot, и се произвежда в Полша. Недоволството в Италия бе толкова голямо, че компанията набързо трябваше да прекръсти колата на Junior. Automotive News Europe разговаря по тези теми с актуалния главен изпълнителен директор на Fiat Оливие Франсоа. Французинът е стар кадър на Fiat и Chrysler, главен маркетинг директор на групата Stellantis и също шеф на френския премиум бранд DS.
13 въпроса към Оливие Франсоа (ГАЛЕРИЯ):
- На този етап те ще са само електрически, с батерии с ултраголям обхват, което според мен е бъдещето. Никой не може да оспори 700 км пробег с едно зареждане за електрически автомобил. Недостатъкът е в цената. Но за една премиум марка е по-лесно да продаде тази надценка, отколкото за Fiat, да речем. При такива технологии вече няма причина да не минем изцяло на електричество. Следващият модел ще е заместникът на седана DS 9, в началото на 2025 година, след това ще дойде и наследникът на кросоувъра DS 7 Crossback.