Какво бъдеще очаква Fiat? Някога един от гигантите на европейския автомобилен бизнес, италианската марка от дълги години е пренебрегвана и лишавана от инвестиции. Още през 2011 покойният Серджо Маркионе обяви, че ще започне да инвестира във Fiat, когато "от това ще има финансов смисъл". В резултат италианският гигант остана без реално предстгавителство в основни пазарни сегменти и накрая се оказа зависим най-вече от най-малките си модели 500 и Panda, и от домашния си италиански пазар.
Концептуален модел на пикап от бъдещото семейство Fiat Panda
Сега ерата на лишения най-после свършва: в следващите няколко години Fiat ще допълни европейската си гама с много нови модели, ползвайки общи платформи с Peugeot, Citroen, Opel, Jeep и останалите "братски" марки в групата Stellantis. Но и това крие рискове: ще запази ли компанията идентичността си? Alfa Romeo вече преживя едно такова унизително фиаско с лансирането на модела Milano, който бе всъщност технологичен близнак на Jeep и Peugeot, и се произвежда в Полша. Недоволството в Италия бе толкова голямо, че компанията набързо трябваше да прекръсти колата на Junior. Automotive News Europe разговаря по тези теми с актуалния главен изпълнителен директор на Fiat Оливие Франсоа. Французинът е стар кадър на Fiat и Chrysler, главен маркетинг директор на групата Stellantis и също шеф на френския премиум бранд DS.
13 въпроса към Оливие Франсоа (ГАЛЕРИЯ):
- В наши дни от една компания се очаква да предложи възможности за дигитални продажби. За мен в онлайн продажбите има три предизвикателства. Първото е цената: по-лесно е да кликнеш върху предмет, който струва 19 или 29 евро, отколкото върху някой, който струва 100,000 евро. Но тази нагласа постепенно се променя. Все пак онлайн продажбите са по-подходящи за Fiat Topolino (микроавтомобил на ток), отколкото за DS 9.
Второто предизвикателство е с избора: голямата опасност при онлайн бизнес модела е в твърде големия избор, твърде многото критични решения, които трябва да вземаш. Даже изборът на цвят е проблем - трябва да отвориш нова страница, да търсиш някои неща в Google, да добавиш линк... По-малко избор е по-добре. Третото предизвикателство е свързано с емоциите, които карат хората да кликнат върху един продукт. Това е от полза за Fiat, който до голяма степен е основан върху емоциите. Прост, емоционален, не твърде скъп: това е добър коктейл за някои от нашите марки.