IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Край на половин век традиция: BMW сменя имената на двигателите си

Причината е в електрификацията, но и във факта, че сегашната система бе леко остаряла

BMW се готви да сложи край на повече от половин век традиция, като промени системата за обозначаване на двигателите си. Баварците смятат да се откажат от символа "i" за бензиновите агрегати. Той е въведен през 70-те години на миналия век, за да обозначи, че автомобилът е с впръскване на гориво, а не с карбуратор. Но от десетилетия всички BMW са с инжекцион, което прави "i" малко излишно - а то вече е необходимо другаде.
 
 
BMW
  
   
Въпреки това, тъй като премиум марката произвежда и електрически автомобили , символът беше използван за обозначение на "иновация". Така познатото "i" започна да се появява както на бензинови, така и на електрички.

Сега ръководителите са решили да премахнат символа от бензиновите автомобили. Ще продължи да се използва обаче при електрически двигатели. Бернд Кьорбер, старши вицепрезидент на управлението на марката на BMW, каза: „Исторически погледнато, нашата интерпретация на BMW i винаги е била различна – повече като иновация. Искаме да запазим „i“ като исторически актив и като подпис, че карате електрическа кола. Това е логиката ни“.

Бъдещите бензинови модели на  BMW сега ще бъдат по-опростени, като първата цифра ще показва модела, а последните две - двигателя. Първото BMW без "i" ще бъде следващото поколение X3, последвано от Серия 1 и вероятно Серия 2 Gran Coupe, твърди вътрешният BMWBlog. Серията 7 също може да се откаже от буквата с предстоящия фейслифт.
 
 
BMW
  
    
Като говорим за символи, любопитна е историята на прочутата емблема на компанията, около която съществува голяма заблуда. Това, което сега е Bayerische Motoren Werke, започва преди повече от 100 години като производител на самолетни двигатели. Оттогава датира упоритата градска легенда, че синьо-бялата емблема представлява въртящо се витло от вида, който се срещаше в ранните самолети.

Това не е така. Сините и белите секции в рамките на пръстена  всъщност представляват цветовете на родното място на компанията – провинция Бавария, а не витло. Фред Якобс, директор на архивите на BMW, обясни: „Дълго време BMW полагаше усилия да коригира мита, че значката на BMW е витло. Тази интерпретация датира от 90 години и мнозина я приемаха за истина“.
 

 

0 от 500