С 350 000 продажби през 2023 г. сегашното X3 беше най-продаваното BMW. Моделът е на пазара от 2017 г., като записа по-добри резултати дори от седана 3-Series. Баварският производител обаче не лежи на лаврите си и готви премиерата на ново поколение, което ще е четвърто за компактния SUV.
Германската премиум-марка показа първи изображения на новото X3, на които автомобилите все още са покрити с камуфлаж. Това са plug-in хибрида и версия M Performance, която ще разполага с четворна изпускателна система - елемент, запазен досега само за М-версията.
Високопроизводителното X3 вероятно няма да бъде „M40i“, както сега, а ще се превърна в „M50“, при това без „и“-то накрая. Твърди се, че луксозният кросоувър ще бъде първият бензинов модел на BMW, който ще премахне последната буква, която марката използва от десетилетия. Дизелите обаче запазват „d“, а plug-in хибридите . „e", в имената си.
Новото BMW X3 с кодово име G45 получава по-елегантна каросерия. Баварската марка е намалила коефициента на съпротивление от 0,29 на 0,27, за да подобри горивната ефективност. Има по-широка следа в сравнение с изходящото поколение G01, заедно с намалено повдигане на задния мост. Инженерите са успели да увеличат твърдостта и да внедрят подобрени стабилизиращи щанги,без това да повлияе негативно на комфорта на возене.
Срещу допълнително заплащане новото X3 ще се предлага с адаптивно шаси, включващо електронно контролирани амортисьори. Други промени включват по-директно съотношение на кормилното управление за по-голям комфорт и най-новите технологии за безопасност и помощ на водача. В BMW са уверени, че новото X3 ще премине всички краш-тестове на Euro NCAP с отличие.
Салонът ще бъде с опростено оформление на таблото само с няколко конвенционални бутона. Шофьорът ще има достъп до повечето функции чрез сензорния екран, както се вижда в почти всички останали модели в гамата на BMW. Като се има предвид, че новият X1 е много по-голям от преди, има вероятност X3 също да порасне на размери, за да запази разликата между двата кросоувъра.
Планирана е и поява на ново iX3, като то ще бъде значително по-различно от X3. Електрическият SUV ще излезе догодина, като ще използва платформата Neue Klasse на BMW. Версиите с двигател с вътрешно горене остават на архитектурата CLAR. Двата кросоувъра ще изглеждат значително по-различно, особено вътре, където iX3 ще има напълно ново арматурно табло с iDrive от десето поколение.