Докато останалите пазари на нови автомобили в Европа видимо се забавят, българският продължава да расте и през април, и то с темпо, което обещава 2024 да е най-силната година в цялата му история. Традиционната справка на Automedia.bg показва цели 4818 нови регистрации през април (статистиката ни обхваща само леките автомобили в категории М1 и N1), с около триста повече от резултата за март. Общо от началото на годината новите регистрации са 18 010, което е ръст от 48% на годишна база.
Спецификите на българския пазар: големият и скъп кросоувър X7 е не само най-продаваният модел на BMW у нас, но и вторият най-продаван автомобил в премиум сегмента изобщо, с все по-малка разлика от лидера Mercedes GLE
Април е бил рекорден месец за някои отделни модели: Skoda Octavia например може да се похвали с цели 304 нови регистрации, Renault Clio - с 300. За четирите месеца на годината, съпоставени със същия период на 2023, с най-голям ръст са Toyota Yaris (421%), Dacia Jogger (337%), Skoda Superb (285%), излизащият от производство Ford Focus (219%) и Toyota RAV4 (204%). От водещите трийсетина модела у нас само три отчитат спад на годишна база, и то минимален: 7% за Dacia Sandero, 4% за Citroen C3 и 1% за Toyota C-HR.
При марките продължава да води Toyota, но вече със стопен до минимум аванс от Skoda: разликата в полза на японците е само 32 автомобила. След много силния април, на трето място излиза Renault, пред Dacia и VW. В премиум сегмента първото място е за BMW. Общата бройка при Mercedes е по-голяма, но тя включва и товарни модели като Sprinter и T-Class.
30-те най-продавани нови коли през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Румънското супермини бе вторият най-продаван нов автомобил в Европа за миналата година, и има реални шансове да е номер 1 през 2024. У нас Sandero отчита лек спад спрямо 2023, но все пак се продава с добро темпо. През април новите регистрации са 105.