fallback

Предлагат колите на метан да бъдат преоборудвани за бензин

Експлоатацията им е пълна икономическа загуба, твърдят в Германия

Германия е държавата с най-много автомобили в Европа, като по пътищата на страната се движат близо 80 000 коли, задвижвани с природен газ. С течение на години обаче търсенето на превозни средства със сгъстен природен газ (CNG), рязко намалява, съобщава местната Федералната служба за автомобилен транспорт.

Според информация на Германския автомобили клуб (ADAC) в момента на пазара няма налични нови автомобили с това задвижване. Броят на бензиностанциите за CNG също непрекъснато намалява от 2016 г. насам. Едва около 700 от тях все още са били в експлоатация в Германия в началото на 2024 г., сочат данните на клуба.

Поради това собствениците на автомобили, задвижвани от CNG, имат все по-малко възможности за зареждане с гориво и понякога трябва да обикалят по дълги маршрути до най-близката бензиностанция. Резервните части също стават все по-трудни за намиране. Резервоарите на колите с природен газ обаче обикновено трябва да се сменят най-късно след 20 години, а в някои случаи и по-рано.

„Тъй като резервните части са скъпи или вече изобщо не са налични, експлоатацията на автомобили с CNG може да доведе до пълна икономическа загуба“, предупреждава Флориан Хьордеген, ръководител на автомобилните технологии в технологичния център на ADAC в Ландсберг.

Eвтини, използвани резервни резервоари от други държави обикновено не се приемат в Германия, защото нямат разрешително. Като алтернатива може да се провери дали автомобилът може да се преобразува да работи само на бензин. Това е възможно при така наречените „бивалентни CNG модели“, при условие че самостоятелната работа с бензин е отбелязана в лиценза за експлоатация и емисиите са тествани.

Въпреки проблемите, ADAC се застъпва за поддържане на широка мрежа от бензиностанции за CNG и доставка на резервни части, поне в средно срочен план. Това би било желателно не само по отношение на защитата на потребителите, но и на климата. В ADAC Ecotest, който оценява автомобилите въз основа на тяхното въздействие върху околната среда, моделите с двигатели на природен газ редовно превъзхождат своите бензинови и дизелови конкуренти.

Що се отнася до техния CO2 баланс, някои от тях са дори толкова добри, колкото електрическите автомобили. Това се дължи главно на добавянето на биометан, който се получава от ферментацията на оборски тор, хранителни отпадъци и възобновяеми суровини като царевица и трева.

fallback
  • #26
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Всичко ще направят и кажат, за да следват политиката от премиера. И при нас е така - искам кой да е министър и става. Не искам детска болница и става... Защо си мислите, че в Германия е различно. ADAC се загрижили за горките немци, че нямало да могат да си продадат втора употреба колите?! Ако някой си е купил нещо, значи е направил избор. Дали с ум, без ум, на емоция има избор и го е направил. Никой не го е задължил. Все едно някой да ти говори за светлото бъдеще на тока и да кара дизел.
  • #25
    Охотник ( преди 7 месеца )
    Когато монополистите губят пазар. Започват всякакви ретро и платени репортажи. Я помислете. Защо задържат китайските нови автомобили, по пристанищата. Ама не можело нов автомобил да струва 20000 ЛЕВА, или по малко. И още много фактори.
  • #24
    mgs ( преди 7 месеца )
    Явно само в БГ могат да си правят сметката и метана им излиза на далавера, дори не говоря за паркиране пред работата, а ей така навън: Картинка от австрийски ски глокорт, безплатен общински паркинг пред долна лифтена станция, всички паркоместа са покрити със слънчеви панели, голямата част от тях имат изводи за зареждане на автомобили. Караш ски, автомобила ти се зарежда през това време и така електрическата мрежа е балансирана и няма нулеви цени на енергията.Явно само на нас ракетата е крива
  • #23
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Преди да казвате че е умрял дизела си помислете когато следващия път дойде глокиера да врата и ви носи пица или пратка. Също така си мислете когато пазарувате бира в някой супермаркет ;). На дълъг път и товарни превози дизела абсолютно нищо не може да го бие за момента. След 20г може и да може ама не сега.
  • #22
    raiders ( преди 7 месеца )
    Готина дискусия, само да вметна моят работодател (голяма банкова институция) си направи първо зарядна станция за директорското плъгин хибрид ауди, миналата година добавиха над 50 още по паркоместата, а за обикновенните служители като мен, няма шанс да зареждаш там. За да караш ел. кола ти трябват доста фактори, вкл.и повече пари.
  • #21
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Метанките стават и на газ и не *** клапаните. Просто казвам.
  • #20
    Никола ( преди 7 месеца )
    Ха ха ха ха
  • #19
    Митко ( преди 7 месеца )
    Аз вече 20 години карам на метан. Разход 5кг/100км за 9,62лв. по днешна цена.
  • #18
    Допълнение ( преди 7 месеца )
    Средностатистическия автомобил в Европа изминава 13 000 км годишно и ако е електрически се нуждае от 2600 kWh годишно. Това прави по 216kWh на месец. За милион автомобила са достатъчни 216GWh. Тоест още април месец тази година, слънцето е произвело енергия за зареждане на над 2 милиона електромобила, а още не е дошло лятото. Фотоволтаичните централи не спират да се изграждат, така че не се притеснявайте ако нямате място на балкона или излишни 2000 лв. Има кой да ви продаде ток с 1000% надценка
  • #17
    Едно е сигурно ( преди 7 месеца )
    Дизела умре
fallback
Последни