fallback

Шофьори на три марки са най-агресивни на пътя

Вина за поведението им имат и самите производители на автомобили, смятат експерти

Проучване на повече от 400 000 пътни-транспортни произшествия във Великобритания установи, че „рисковото или агресивно шофиране“, довело до сблъсъци, до голяма степен зависи и от марката автомобили, която шофьорът управлява. Нарушения като превишена скорост, преминаване на червен светофар, изпреварване в насрещния трафик или игнориране на пешеходна пътека е най-често срещано сред шофьорите на Subaru, Porsche и BMW.

В статия, публикувана в Journal of Social Marketing, авторите на изследването са взели предвид променливи като възраст на водача и тип път, по който се движи, и са стигнали до извода, че маркетингът на производителите на автомобили е виновен. Според Алън Тап, професор по социален маркетинг в Университета на Западна Англия, нарушителите на пътя най-често карат коли, чиито реклами възхваляват ефективното шофиране.

Не може обаче да се даде отговор на въпроса дали агресивните шофьори избират определени автомобили или самите марки се опитват да привлекат този тип хора. Някои автомобилни производители харчат стотици милиони долари всяка година, за да рекламират превозните си средства с изображения, които в някои случаи едва доловимо предполагат връзка между марката на автомобила и агресивния стил на шофиране.

„Разбира се, тези производители спазват законите и разпоредбите. Но сега, когато тези данни излизат наяве, трябва ли да настояваме производителите и регулаторите да погледнат отново как съвременните маркетингови практики могат да окажат отрицателно въздействие върху пътната безопасност?“, пита авторът на изследването.

Какво казват самите производители на автомобили

Говорител на Porsche заяви: „Сигурността зад волана е от първостепенно значение за нас. Всеки клиент на марката ни може да посети специализирания Porsche Experience Center в Силвърстоун, за да разбере напълно своя автомобил и да подобри шофьорските си умения на състезателната писта“.

От Subaru, на свой ред, посочват, че марката е променила продуктовата си гама и фокуса си след анализ на данните от 2011 до 2015 г., цитирани в статията. Компанията заяви: „Нашите основни принципи са безопасност, възможности и надеждност. Вече не внасяме на някои пазари спортната гама, която беше използвана в рали състезания. Нашите кросоувъри са насочени към семейства с деца и ние се гордеем, че цялата гама получи 5-звезден рейтинг от Euro NCAP.“

BMW също взе отношение по резултатите от изследването. „За BMW нищо не е по-важно от безопасността. Това се отразява и в начина, по който продаваме нашите автомобили", коментира говорител на баварската марка.

Според Майк Хоус, главен изпълнителен директор на Асоциацията на производителите на автомобили, „безопасността е приоритет номер едно за производителите на превозни средства и целият им маркетинг и реклама е предмет на строги разпоредби, които съдържат строги забрани за изобразяване на висока скорост и безразсъдно шофиране“.

fallback
  • #19
    П ( преди 6 месеца )
    Мислех си, че карам семеен SUV, с добра проходимост, пък то се оказва, че съм бил джигит....
  • #18
    Largo ( преди 6 месеца )
    Абсолютно съм съгласен за тези с баварец комплексарец , че са комплексари защото го забелязах от доста време това нещо
  • #17
    Фиката ( преди 6 месеца )
    Истината е че 80% от шофьорите не трябва да са такива. Това че някоя марка автомобил ти дава възможности (не говорим за тия дето само си мислиш че ти дават - 15 годишни, свирещи, пушещи и пищящи дараци) не значи, че трябва когато ти си ще да ги ползваш, но това опира до възпитание, интелект, съобразителност и т.н. все неща, които 80% от "шофьорите" нямат.
  • #16
    анонимен ( преди 6 месеца )
    шофьорите на бмв са доста уравновесени. обачееее не мога да кажа това за тези с шкода или ауди
  • #15
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Повечето автомеханици ще ви потвърдят, че субаристите са едни от най-тегавите сектанти сред клиентите им. Тези с БМВ също. Изобщо и трите марки са доста сектантски и живеят с убеждението, че карат някакви върхови изделия на инженерството, които са наразбираеми за нас "плебеите". Сектанти сред каращите Рено и Пежо например почти няма. Наблягам на "почти".
  • #14
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Повечето автомеханици ще ви потвърдят, че субаристите са едни от най-тегавите сектанти сред клиентите им. Тези с БМВ също. Изобщо и трите марки са доста сектантски и живеят с убеждението, че карат някакви върхови изделия на инженерството, които са наразбираеми за нас "плебеите". Сектанти сред каращите Рено и Пежо например почти няма. Наблягам на "почти".
  • #13
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 8 - Зависи от Тойотата, но не разбирам, ако е 140, а ти се движиш със 120-130, как така пречиш? Не ситга, е в ПЪТИ по-вероятно да умреш с тази скорост, ами колата ти гори с 1-2 литра нагоре. а наракя си с 2 минути по-рано на пътя.
  • #12
    Sameman ( преди 6 месеца )
    Всеки на тази планета знае, че най-бързият автомобил, който привлича най-агресивни шофьори е служебната баничарка/бус! Иначе в този живот се научих, когато видя старо BMW по БГ пътищата да бягам далеч и веднага от него, там са ги избирали с конгурс всичките.
  • #11
    анонимен ( преди 6 месеца )
    От ВАГ и БМВ всичко очаквам на пътя.
  • #10
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Простотията ходи по хората, а не по гората. Така че, макрата е без значение. Всичко зависи от интелекта и културата на водача.А югоизточниа манталитет, Господ може да им е най-много навигатор ако не и само механик, и че всеки е по голям от другия и е по-, по- най.. няма какво да коментирам. Но минат ли Калотина, стават едни хрисими агънцета
fallback
Последни