fallback

Шофьори на три марки са най-агресивни на пътя

Вина за поведението им имат и самите производители на автомобили, смятат експерти

Проучване на повече от 400 000 пътни-транспортни произшествия във Великобритания установи, че „рисковото или агресивно шофиране“, довело до сблъсъци, до голяма степен зависи и от марката автомобили, която шофьорът управлява. Нарушения като превишена скорост, преминаване на червен светофар, изпреварване в насрещния трафик или игнориране на пешеходна пътека е най-често срещано сред шофьорите на Subaru, Porsche и BMW.

В статия, публикувана в Journal of Social Marketing, авторите на изследването са взели предвид променливи като възраст на водача и тип път, по който се движи, и са стигнали до извода, че маркетингът на производителите на автомобили е виновен. Според Алън Тап, професор по социален маркетинг в Университета на Западна Англия, нарушителите на пътя най-често карат коли, чиито реклами възхваляват ефективното шофиране.

Не може обаче да се даде отговор на въпроса дали агресивните шофьори избират определени автомобили или самите марки се опитват да привлекат този тип хора. Някои автомобилни производители харчат стотици милиони долари всяка година, за да рекламират превозните си средства с изображения, които в някои случаи едва доловимо предполагат връзка между марката на автомобила и агресивния стил на шофиране.

„Разбира се, тези производители спазват законите и разпоредбите. Но сега, когато тези данни излизат наяве, трябва ли да настояваме производителите и регулаторите да погледнат отново как съвременните маркетингови практики могат да окажат отрицателно въздействие върху пътната безопасност?“, пита авторът на изследването.

Какво казват самите производители на автомобили

Говорител на Porsche заяви: „Сигурността зад волана е от първостепенно значение за нас. Всеки клиент на марката ни може да посети специализирания Porsche Experience Center в Силвърстоун, за да разбере напълно своя автомобил и да подобри шофьорските си умения на състезателната писта“.

От Subaru, на свой ред, посочват, че марката е променила продуктовата си гама и фокуса си след анализ на данните от 2011 до 2015 г., цитирани в статията. Компанията заяви: „Нашите основни принципи са безопасност, възможности и надеждност. Вече не внасяме на някои пазари спортната гама, която беше използвана в рали състезания. Нашите кросоувъри са насочени към семейства с деца и ние се гордеем, че цялата гама получи 5-звезден рейтинг от Euro NCAP.“

BMW също взе отношение по резултатите от изследването. „За BMW нищо не е по-важно от безопасността. Това се отразява и в начина, по който продаваме нашите автомобили", коментира говорител на баварската марка.

Според Майк Хоус, главен изпълнителен директор на Асоциацията на производителите на автомобили, „безопасността е приоритет номер едно за производителите на превозни средства и целият им маркетинг и реклама е предмет на строги разпоредби, които съдържат строги забрани за изобразяване на висока скорост и безразсъдно шофиране“.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В UK се кара Subaru Impreza, затова са такива резултатите. За БГ тази машина е екзотика заради цената.
  • #8
    Факт ( преди 6 месеца )
    Че как Тойота може да е агресивна? Че тя едва върви! Виж, за пречене - пречат, но защото вечно се движат 10-20 км/ч под ограничението.
  • #7
    Ами ( преди 6 месеца )
    За БМВ е ясно, но напоследък, все по агресивни стават типове с нискобюджетни тойотки и дачийки. Масово пречат на движението избивайки комплекси.
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Слава богу, Субару от много години вече продава по-малко от Ферари в Европа и са останали само шепа умопомрачени фенове да ги купуват. Иначе - агресивни или спокойни - няма никакво значение. Човек, който има толкова мозък, че да е в влюбен в Субару, винаги ще е опасен.
  • #5
    Факт ( преди 6 месеца )
    Че тия хора не си купуват коли за състезателната писта а да гъсъреят по улиците.Те са неграмотни в повечето случеи
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    хахахах Субару и агресия. това са пълни щуротии. дори бих казал,че са доста уравновесени шофьорите на тази марка. познавам няколко и съм ходил на събиране на феновете им. там повече за офроуд и доработки и тунинг се говори, а не за скорости и пътни изпълнения.
  • #3
    123 ( преди 6 месеца )
    Къде са тези със Субаро агресивните бе? Къде ги видяхте и намерихте. Кола от тази марка със седмици не виждам, но прим***ти нискочели с БеЕнВета, Алудита и ВАГени с лопата да ги ринеш. Толкова са нагли,че няма на къде. Направете една статистика на марките участвали в ПТП и ще видите за какво става въпрос. Със сигурност над 70% от всички ПТП са предизвикани от коли с тези марки, които съм изброил.
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Чудя се изобщо как им дават застраховка, аз ако имам такава компания никога няма да застраховам кола от трибуквената марка!
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В България заменяме Subaru с VW производните и получаваме същата картина. Явно навсякъде по света основно германците привличат нискочелите.
fallback
Последни