IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-търсените коли втора ръка в България през 2024

Моделите с най-голям ръст тази година са Dacia Duster, Jeep Grand Cherokee и Hyundai Tucson

През 2024 българският автомобилен пазар се радва на най-доброто съотношение между нови и стари коли в съвременната си история. Но това далеч не означава, че пазарът втора ръка е замрял - напротив, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР, той е съвсем близо до рекорда от 2018 година.
  
   
Dacia Duster I
Dacia Duster е моделът с най-голям ръст спрямо 2023 в Топ 50
   
    
За първите три месеца у нас са регистрирани 57 511 автомобила на възраст повече от 6 месеца. Това е само със 159 бройки под постижението от 2018, но е с над 9000 автомобила повече от миналогодишния резултат, и с над 11,000 автомобила над този от първата четвърт на 2022 година.

С обичайното закъснение, модните тенденции от Западна Европа стигат и до България: осезаемо расте интересът към кросоувъри и SUV модели. Всъщност от значимите играчи на пазара, шестте с най-голям ръст спрямо миналата година са именно такива: Dacia Duster (116%), Jeep Grand Cherokee (68%), Hyundai Tucson (65%), VW Tiguan (62%), Audi Q5 (58%) и Peugeot 3008 (55%).
  
   
втора ръка, България, продажби, 2017, 2024 Q1
Най-продаваните марки на вторичния пазар у нас през 2017 (в синьо) и 2024 (в оранжево). Графика AUTOMEDIA.BG
  
    
И обратно - с най-големи спадове са традиционни хечбек или седан модели, като Renault Megane (-41%), Citroen C4 (-39%), Toyota Corolla (-26%), Fiat Punto (-18%), Citroen C3 и Nissan Micra (по -15%). Изключението от тенденцията е само Mercedes ML/GLE, с рекорден спад от 33 на сто, но и на базата на рекорден ръст през миналата година.
  
     
Най-търсените коли втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 9 rate down comment
    neobox ( преди 6 месеца )
    Купих си,Бугати ва
  • #12
    23 rate up comment 6 rate down comment
    Еоцкх ( преди 6 месеца )
    Българина доказва, че е комплексиран мазохист от дълги години и това не може да се изкорени. Купува коли, които не използва по предназначение и не са му по джоба за поддръжка, но важното е да е мерцедес и пушещо бмв, защото 80 % от тия две марки са коли между 15и 23 години
  • #11
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Комплекси ( преди 6 месеца )
    И продължава бай *** комплексара да купува най вече скъпи за поддръжка и трошливи немски "премиуми"
  • #10
    18 rate up comment 3 rate down comment
    hdhdhej ( преди 6 месеца )
    има хора, които си купуват Duster втора употреба????
  • #9
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Новата порция пушещи дизеляци дойде и то рекордна бройка!
  • #8
    9 rate up comment 25 rate down comment
    Коко ( преди 6 месеца )
    Карал към много бангии,от ситроен ксантия тди,мерседес 190д,и бензинови разни,но от голф TDI по сполучливо и яко не видях.почнал съм от голф 2,3,4 и 5.скоро ще мина и на 6.
  • #7
    26 rate up comment 6 rate down comment
    От Горубляне ( преди 6 месеца )
    Електричка втора употреба е като дамска превръзка втора употреба,нема продаване.
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Аз лично направо съм учуден, че статистиката е толкова "нормална" откъм модели средна ръка. Предишни години челните места бяха заети неизменно от разни германски премиуми, сега 3та серия, А4 и някакви такива. Направо невероятно.
  • #5
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Passat-ора е още в топ 3. Не умирга, ей! Като стария им дизел. Имам един познат от мааалааата, дето навъртя 250 000 км в такава, като сменяше маслото веднъж на 50 000 км. АКо го беше правил веднъж на поне 35 000, щеше да навърти поне още 300 000 км. И гори по 4.9 на магистралта. Много го боля, милия.
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 1 - Малко са, за да адекватна статистика. Повечето обяви са коли в чужбина или разни, дето цените на Model S са по 65000 лева, за 7-8 годишна кола. Не, че нещо, но е Телса, а не S класа или Бетнли. Model 3 са масово са по 60-70 хил. за 3-4 годишни. Доста хора се оплакват, че втората ръка на ел. колите е малко мъчна работа.