Двигателят е най-скъпият компонент на автомобила и всички собственици на автомобили искат той да издържи възможно най-дълго. За целта е важно да поддържате вътрешността му чиста, така че мръсотията и отлаганията да не увеличат износването му. Нека да разгледаме различните видове замърсяване и методите за справяне с тях.
5-те най-големи врагове на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Картерните газове са продукти от горенето на сместа въздух-гориво, които са пробили през буталните пръстени. Те са много токсични, по-мръсни от изгорелите газове, защото са се образували на места с лоши условия на горене. И въпреки всички маслени сепаратори, те съдържат микроскопични капки моторно масло.
В продължение на много десетилетия картерните газове по причини, свързани с околната среда, не се изпускат в атмосферата, а се смесват с въздуха, влизащ във всмукателния отвор на двигателя. И тези газове замърсяват всичко по пътя си.
Първото нещо, което страда, е дроселът. Черно маслено вещество покрива дроселовата клапа, обездвижва я и пречи на нейното функциониране. И ако задвижването на амортисьора е механично, тогава отлаганията от картерните газове нарушават работата на управлението на въздуха на празен ход.
Движещите се картерни газове допълнително замърсяват всмукателния колектор и понякога парализират работата на системата за промяна на дължината на всмукателния тракт или работата на вихровите клапи.
Е, ако двигателят има директно впръскване на гориво, където струите бензин от инжекторите не измиват всмукателните клапани, тогава плочите и стеблата на клапаните са покрити с дебел слой сажди. Известни са случаи, когато въглеродните отлагания върху пръта не позволяват на клапана да се затвори, което води до неговото изгаряне.
Има няколко начина за борба със замърсяването от картерни газове. Нека започнем с факта, че двигател със заклещени пръстени има огромно количество картерни газове. Тук можете да опитате да декарбонизирате пръстените и ако това не помогне, тогава двигателят трябва да бъде разглобен, дефектен и ремонтиран.
Трябва също така да поддържате масления сепаратор в добро работно състояние и чист, както и да сте сигурни, че клапанът, който контролира потока на картерните газове, е в добро състояние.
Корпусът на дросела и контролът на оборотите на празен ход трябва да се промиват редовно. Ако двигателят има директно впръскване на гориво, периодично трябва да сваляте всмукателния колектор и да го измивате, както и всмукателните клапани.