IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Измама или стратегия? Tesla Model 3 Performance отстъпва на BMW i4 M50

Баварският производител взе аванс при спортните седани от този клас, но нещата може да се променят

Разочарование! Това е думата, която най-добре оценява представянето на новия Tesla Model 3  Performance. По-спортната версия на електрическия седан трябваше да уплаши германските конкуренти. Но предлага доста по-малка мощност, например, сравнение с новото BMW i4 M50, което идва с 600 к.с. Пропусната възможност за Tesla!
 
 
Tesla 3

 

Ако сте любители на мощните, електрически автомобили и новият Tesla Model 3 Performance ви е минал през ума като покупка, избийте идеята от главата си. Марката на Илон Мъск пропиля една от тези брилянтни възможности да се изпречи на пътя на немските премиум марки, особено на BMW.

Преди няколко часа баварците представих пък фейслифта на най-директния съперник, който се изправя срещу успешния Model 3. По принцип мюнхенската фирма не е много склонна към увеличаване мощността на своите модели, когато извършва съответните фейслифтове по средата на живота им. Но! Слуховете за по-дива Tesla Model 3 накараха баварците да направят изключение.
 

BMW


По неизвестни канали преди седмици изтекоха техническите спецификации на новия Tesla Model 3 Performance.  Повече от 600 к.с., обявени в социалните мрежи, се оказаха много далеч от реалността. Мощността е намалена до 460 коня. Не че са малко, но са далеч от 544-те, предлагани от новото BMW i4 M50. И още повече от 590 к.с, които германецът може да разгърне за десет секунди.

Въпреки че американецът е с осем десети по-бърз при ускорение  до 100 км/ч, Tesla се отказа от една от своите философии: че нейните модели са по-мощни от тези на конкуренцията. Този принцип накара марката на Мъск да предложи Model S Plaid, за да принуди Porsche да отговори с Taycan Turbo GT. Този път не беше така! Калифорнийската фирма е избрала да намали теглото и да остави високата производителност в ръцете на по-сложната аеродинамика.

Това обаче не е достатъчно за ревностните последователи на Tesla, които искаха да ударят немските марки. И сигурно новината ги е хвърлила в дълбоко разочарование. Е, предимството на любимата им марка е в цената - под 56 000 евро. Срещу близо 80 000 за бавареца. Иначе по отношение на автономността и двата надхвърлят 500 километра с едно зареждане.

Това разочарование може да се окаже гросмайсторски ход, като Tesla предложи 600 коня след няколко месеца - или чрез актуализация, или с по-мощна версия. Нещо, за което Мъск намекна онзи ден. Всичко е възможно, но засега остава пропуснат шанс на Tesla.
 

0 от 500
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Мвждун другото, дори обикновеният LR модел има 498 к.с.
  • #9
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Недков, Недкооов...! Цялата ти статия е написана около едно число, което си сгрешил с коефициент точно 1,36. Познато ли ти е? Толкова е разликата между кВт и к.с. Теслата има 460 кВт, а не 460 к.с. Като използваш горния коефициент, който всеки автоманиак трябва да знае наизуст, получаваш, че Теслата има по-голяма мощност от БМВто при 500 кг. по-ниска маса. Цялата ти статия е пълен бушон.
  • #8
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Теслата издиша - по-некачествена и по-бавна. Остава да свалят цените многократно.
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Малий, как настъпихте Електрика по опашката. Ще има да фучи като пробита прахосмукачка цял ден.
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Анонимен ( преди 1 час )Въпреки по-високата цена пак бих си взел БМВ." В какъв цвят си го поръча? Да споделиш впечатление като го получиш. Пожелавам ти много безаварийни километри с него.
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Въпреки че американецът е с осем десети по-бърз при ускорение до 100 км/ч, Tesla се отказа от една от своите философии: че нейните модели са по-мощни от тези на конглокенцията. " Пълни глупости. Точно обратното е. Философията на Тесла е да предлага бързи, а не мощни модели. Философията на Тесла е да предлага голям пробег, а не голяма батерия. Философията на Тесла е да предлага бързо зареждане, а не висока мощност на зареждане. Или е добре платена лъжа или тотално неразбиране на философията на
  • #4
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Ако сте любители на мощните, електрически автомобили и новият Tesla Model 3 Performance ви е минал през ума като покупка, ИЗБИЙТЕ ИДЕЯТА ОТ ГЛАВАТА СИ. " ИЗБИЙТЕ ИДЕЯТА ОТ ГЛАВАТА СИ .....ИЗБИЙТЕ ИДЕЯТА ОТ ГЛАВАТА СИ .....ИЗБИЙТЕ ИДЕЯТА ОТ ГЛАВАТА СИ .....ИЗБИЙТЕ ИДЕЯТА ОТ ГЛАВАТА СИ .За тази фраза е платена статията така че избийте си го от главата и отивайте за BMW, въпреки че е по-бавно и харчи повече но за сметка на това е по-скъпо и по-тежко. Теглото дава предимство на писта щом е BMW
  • #3
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 месеца )
    При Тесла всичко е измама, за изключения не се сещам.
  • #2
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На кой му хрумна да сравнява БМВ с Теслъ ?
  • #1
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Въпреки по-високата цена пак бих си взел БМВ.