IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Измама или стратегия? Tesla Model 3 Performance отстъпва на BMW i4 M50

Баварският производител взе аванс при спортните седани от този клас, но нещата може да се променят

Разочарование! Това е думата, която най-добре оценява представянето на новия Tesla Model 3  Performance. По-спортната версия на електрическия седан трябваше да уплаши германските конкуренти. Но предлага доста по-малка мощност, например, сравнение с новото BMW i4 M50, което идва с 600 к.с. Пропусната възможност за Tesla!
 
 
Tesla 3

 

Ако сте любители на мощните, електрически автомобили и новият Tesla Model 3 Performance ви е минал през ума като покупка, избийте идеята от главата си. Марката на Илон Мъск пропиля една от тези брилянтни възможности да се изпречи на пътя на немските премиум марки, особено на BMW.

Преди няколко часа баварците представих пък фейслифта на най-директния съперник, който се изправя срещу успешния Model 3. По принцип мюнхенската фирма не е много склонна към увеличаване мощността на своите модели, когато извършва съответните фейслифтове по средата на живота им. Но! Слуховете за по-дива Tesla Model 3 накараха баварците да направят изключение.
 

BMW


По неизвестни канали преди седмици изтекоха техническите спецификации на новия Tesla Model 3 Performance.  Повече от 600 к.с., обявени в социалните мрежи, се оказаха много далеч от реалността. Мощността е намалена до 460 коня. Не че са малко, но са далеч от 544-те, предлагани от новото BMW i4 M50. И още повече от 590 к.с, които германецът може да разгърне за десет секунди.

Въпреки че американецът е с осем десети по-бърз при ускорение  до 100 км/ч, Tesla се отказа от една от своите философии: че нейните модели са по-мощни от тези на конкуренцията. Този принцип накара марката на Мъск да предложи Model S Plaid, за да принуди Porsche да отговори с Taycan Turbo GT. Този път не беше така! Калифорнийската фирма е избрала да намали теглото и да остави високата производителност в ръцете на по-сложната аеродинамика.

Това обаче не е достатъчно за ревностните последователи на Tesla, които искаха да ударят немските марки. И сигурно новината ги е хвърлила в дълбоко разочарование. Е, предимството на любимата им марка е в цената - под 56 000 евро. Срещу близо 80 000 за бавареца. Иначе по отношение на автономността и двата надхвърлят 500 километра с едно зареждане.

Това разочарование може да се окаже гросмайсторски ход, като Tesla предложи 600 коня след няколко месеца - или чрез актуализация, или с по-мощна версия. Нещо, за което Мъск намекна онзи ден. Всичко е възможно, но засега остава пропуснат шанс на Tesla.
 

0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Изобщо какво значение има мощността? Има значение това, че е значително по-бърза от БМВто с над половин секунда до 100 км/ч или около 20%
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #6, чак пък много километри... Иначе при тия зверски ускорения, не знам как е загубата на жива сила при програмистите, или те си ги купуват, ама ги карат с помощни колелета.
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #6, чак пък много километри... Иначе при тия зверски ускорения, не знам как е загубата на жива сила при програмистите, или те си ги купуват, ама ги карат с помощни колелета.
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до 16 ( преди 3 седмици )
    Тесла никога не е давала точната мощност на Модел 3 и У. В американския сайт пък дават "more than 500 combined". Но при всички случаи не е 460 к.с., което е числото, което присъстваше в повечето ревюта, но в кВт.
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    qwerty ( преди 3 седмици )
    Изклчючително безсмислена статия. Авторът е изгубил както своето време, така и времето на всички нас които я прочетоха. На него поне са му платили за тази глупост която е написал.
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 3 седмици )
    490к.с. е в немския сайт! Има значение динамичните характеристики и те са по - добри от на I 4 M
  • #14
    10 rate up comment 3 rate down comment
    16 ( преди 3 седмици )
    Няма нужда да вдигат нищо. Колата има 625 к.с. Списвачът на сайта е направил доста груба грешка, като не е прочел добре спецификациите и. Дори старият Performance имаше към 560 к.с.
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    С по-малко мощност пак е по-бърза камо ли като я вдигне значително до 600 колкото могат моторите
  • #12
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    До 5.МитичкЕ, всичко при тебе е наопаки.Бързите коли са винаги мощни с голям въртящ момент,големия пробег идва от голяма батерия,бързото зареждане е свързано с голяма мощност на зареждане.
  • #11
    10 rate up comment 9 rate down comment
    VAYK ( преди 3 седмици )
    Каква е тази смешна статия??? Ако ще и 1000к.с. да е това БМВ, то ускорява по бавно до 100км., харчи повече и изминава по-малко километри! Цената е по-висока разбира се защото БМВ няма икономия от количества и на всичко отгоре няма технологиите на Tesla за производство ! Тази Тесла в този клас е нещо, което не очаквам скоро да бъде задмнинато:))))