По-малко от две години след дебюта на новото поколение, обновеното Mitsubishi ASX отново е базирано на Renault Captur, като до повтаря неотдавнашния фейслифт на френския SUV.
Японският модел получава промени в дизайна и нови технологии, като ще се предлага само с бензинови двигатели, повечето от които са електрифицирани. Производството на актуализирания ASX ще стартира през май, като автомобилите ще бъдат на разположение на дилърите през юни.
Както вече стана дума, Mitsubishi ASX всъщност следва обновеното Renault Captur, като това се отнася както за размерите, така и за цялостния външен вид. От френския си братовчед той наследява и платформата CMF-B, като основната разлика е типичната за японския производител предница Dynamic Shield.
Отстрани почти нищо не се променя, с изключение на дизайна на 17- или 18-цоловите лети джанти. Отзад LED фаровете с „C" образен дизайн идеално съвпадат с надписа Mitsubishi в центъра на вратата на багажника.
Интериорът на Mitsubishi ASX, моделна година 2024, също следва това, което видяхме при обновения Captur - със 7- или 10-инчови цифрови инструменти (в зависимост от нивото на оборудване) и 10,4-инчов централен екран във вертикално положение. Информационно-развлекателна система, базирана на Android Automotive 12, интегрира различни услуги на Google - от карти до гласов асистент, като може да се актуализира от разстояние.
Под централния дисплей са физическите бутони за управление на климатика, докато в централния тунел има два USB Type-C гнезда и планката за безжично зареждане на смартфон.
Също така наследена от Captur, удобната 16 см плъзгаща се задна седалка предлага повече пространство за пътниците или багажа, с товарно отделение, което се увеличава от 484 литра на 616 литра, когато седалките са изместени напред, докато сгъването на задните облегалки довежда общо до 1596 литра. Тези стойности намаляват, при избор на пълен хибриден двигател на багажника - от минимум 348 литра до максимум 1458 литра.
Новото Mitsubishi ASX се задвижва единствено от бензинови двигатели. Започва с 1.0 турбо с 91 к.с. и 160 Нм въртящ момент, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Следва 1.3 mild hybrid със 140 к.с. и 260 Нм въртящ момент, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, докато във версията със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител мощността нараства до 157 к.с. и 270 Нм. Има и пълен хибрид със 143 к.с. е наличен, състоящ се от 1.6 бензинов двигател с атмосферно пълнене, два електрически мотора и автоматична скоростна кутия без съединител.
Когато става въпрос за помощ на водача, стандартният Mitsubishi ASX предлага различни системи като автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз-контрол, системи за поддържане на лентата, сензори за паркиране, камера за заден ход и много други.
Още снимки на обновения ASX - вижте в галерията: