Представено през 2012 г., Ferrari F12berlinetta беше най-бързият автомобил на италианския производител по онова време, достигайки максимална скорост от 340 км/ч благодарение на своя мощен 6,3-литров V12 с атмосферно пълнене със 740 к.с.
Суперколата е произведена и специална версия TDF, само 799 екземпляра, посветени на „Тур дьо Франс“ и специално разработени за писта. При тях максималната мощност е увеличена до 780 к.с., като има множество механични и естетически модификации.
Накратко, това е истински звяр на пътя (и пистата) с уникалното ДНК на Маранело. F12tdf обаче може да се похвали и с друга титла - тази на най-бавното Ferrari в историята.
Преди броени дни в аукционния портал „Bring a trailer“ се появи любопитно Ferrari, използвано преди години като прототип за разработката на серийния автомобил. То е подложено на всички тестове, като е извадено от употреба, след като започва серийното производство на TDF.
Малко по-късно автомобил получава нов живот, след като е прехвърлена в САЩ. Там е превърната в шоу-кар, но преди това получава някои модификации, които я правят най-бавното Ferrari в историята. Механиците са намалили мощността на V12, ограничавайки максималната скорост до едва 24 км/ч, което е достатъчно за обиколка на шоурума.
Ограниченията обаче не се отразяват на цената - 475 000 долара (446 000 Евро), като няма възможност за възстановяване на скоростта, както и за каране на пътя. Последното е потвърдено с надпис на шасито, който гласи: „Превозното средство не е хомологирано за движение по пътищата". За сравнение, тази кола е по-скъпа от Ferrari SF90, което се продава (без опции и персонализация) за 427 000 евро и вдига 340 км/ч.
С около 20 000 Км пробег това F12tdf е качено на 20-цолови алуминиеви джанти, за да скрие карбон-керамичната дискова спирачна система. Скоростната кутия е класическата 7-степенна с двоен съединител, а трансмисията предава мощността към задната ос.
Този прототип на Ferrari F12tdf има черна ливрея с бели ивици и е оборудвано със спортни седалки, кожа, покриваща практически всеки квадратен инч от интериора, волан с класическото червено и всички останали типични детайли от производствената кола.