fallback

Китай отпуска нови субсидии за купувачите на електромобили

Целта на програмата е стимулиране на растежа и намаляване на напрежението с други държави

Китай стартира насърчителна програма за подкрепа на индустрията за електрически превозни средства. По информация на Bloomberg, Пекин въвежда широкомащабна програма за стимулиране, насочена към подпомагане на развитието на китайската индустрия за електрически превозни средства. Планът за стимулиране, който е известен като един от основните през тази година, предвижда редица мерки за увеличаване на използването на електрически превозни средства, както сред частни клиенти, така и във фирмени автопаркове.

Въпросната програма влиза в ход веднага след предложението на президента Си Дзинпин да помогне за обновяването на автомобилните паркове. След препоръката на президента, правителството започна да подготвя подробностите на инициативата и много бързо бе готово с въпросната програма. Следователно този план предвижда подмяна на остаряло превозно средство с енергийно ефективен аналог, като властите подкрепят потребителските разходи и бизнес инвестициите.

Въпреки че към този момент не са уточнени конкретни суми, програмата предвижда редица мерки за финансова подкрепа, включително субсидии за купувачи на електрически автомобили и други енергийно ефективни превозни средства (най-вероятно се има предвид хибриди).

Програмата е насочена към стимулиране на вътрешното потребление и инвестиции, което има положително въздействие върху икономическия растеж. То може също да помогне за балансиране на икономиката, като намали зависимостта от инвестициите и насърчи развитието на вътрешния пазар. Програмата също така предвижда по-високи стандарти в областта на рециклирането на стари автомобили, което ще насърчи екологично чиста индустрия и ще спомогне за намаляване на вредните емисии.

Очаква се програмата да стимулира икономическия растеж на Китай и да намали търговското напрежение с други страни. Програмата може също така да допринесе за развитието на други технологични индустрии.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Точно това казвам - всички помагат. Но когато еврпейските получават помощ според коментиращите тук това е лошо. Когато китайците помагат - това е нормална практика и няма лошо.
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Очевидно китайското правителство е решило че 66% пазарен дял на автомобилите които се зареждат в контакта е малко и са решили да помогнат да се увеличи. Е дали няма да се увеличи? Дали това няма да повиши икономията от мащаба и цените на китайските електромобили да паднат още, като останат по-евтини дори след като си платят наложените вносни мита за европейския пазар? Така или иначе ще си внасят батериите за произвежданите в Европа електромобили, но дали ще ги дават и на европейските производите
  • #2
    До 1 ( преди 6 месеца )
    Сляп ли си, глух ли си или не можеш да четеш? Както европейското така и американското така и японското правителство са помагали И продължават да помагат на автомобилните производители в трудни времена напълно открито, без да говорим за скритите субсидии като държавни поръчки и други привилегии. Китайските производители в момента преживяват трудни времена заради политиката на Китай и политиката на Китай ги защитава, след като останалият свят забранява вноса на китайски автомобили.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И после защо при китайците върви електрификацията, облекчения при покупката, субсидия за клиента, субсидия за производителя, за да произвежда на загуба. Предполагам и данъчни облекчения. Но когато държавата даде пари на Рено или ВАГ да ги подпомогне - ааа те са лоши и глупави, така не трябва.
fallback
Последни