IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическата G-Class получи 4 мотора и чудовищен въртящ момент

Емблематичният Geländewagen мина на ток, но си остава страшилище извън пътя

След четири, пет, шест, осем и дванадесет цилиндъра, най-накрая има Mercedes-Benz G-Class без никакви цилиндри. Вместо двигател с вътрешно горене, чисто електрическият Geländewagen получава 4 мотора - по един на всяко колело, като едновременно с това запазва най-ценното си качество - забележителни способности за офроуд.


Mercedes G580 EQ


Дизайнът на електрическата версия, която беше представена официално - G580, до голяма степен повтаря този на G-Class с ДВГ. Промените са в задвижването, като 4-те електромотора осигуряват мощност от 579 к.с. и 1165 Нм въртящ момент, като по този начин G580 с технология EQ превъзхожда топ-версията AMG 63. Предимството на електрическия вариант е още по-осезаемо заради факт, че целият въртящ момент при EV се задейства моментално.

Конфигурацията с четири двигателя позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,7 секнди, което е с 0,4 секунди по-бавно от версията AMG с ДВГ. Максималната скорост на електрическата G-Class е ограничена на 180 км/ч, но едва ли някой си купува такъв модел заради ускорение по права линия или заради максимална скорост.


Mercedes G580 EQ


Големият коз в случая са офроуд-способностите, като всъдеходът на ток може да премине през бройс с максимална дълбочина 85 см, което е с 15 см повече от  G550 и G63. Електрическият Geländewagen може да изкачва странични наклони до 35 градуса и предлага пътен просвет от 250 мм. Всъдеходът лесно се справя с неравен терен със своя ъгъл на приближаване от 32,0 градуса, ъгъл на отклоняване от 30,7 градуса и ъгъл на прекъсване от 20,3 градуса. Подобно на нормалната G-класа, той може да се изкачи до 100% наклон. Това, разбира се, не означава, че може да се изкачва вертикално, а се равнява на ъгъл от 45 градуса, тъй като наклонът е функция на издигането спрямо движението.

Екстрите за офроуд варират от двустепенна раздатъчна скоростна кутия до възможност за пълзене. Има функция „G-Turn“, която представлява възможност превозното средство да се върти на място като танк. Включени са виртуални блокажи на диференциала, станали възможни чрез векторизиране на въртящия момент, както и адаптивни регулируеми амортисьори. Има и функция G-Steering, за да се намали значително кръга на завиване.


Mercedes G580 EQ


G580 с EQ технология получава предно независимо окачване и солидна задна ос, заедно със защита на дъното, която използва карбон и други здрави материали за защита на масивната батерия с 116,0 кВт/ч. Пробегът засега остава загадка, но се знае, че батерията може да се зарежда до 200 кВт. С DC връзка зареждането ще отнеме около 32 минути, за да се зареди от 10 до 80%.

Всъдеходът запазва познатия си ръбест дизайн, но има затворена решетка с осветен контур. Външният вид следва стила на концепцията EQG от 2021 г. и може да бъде поръчан без монтираната отзад резервна гума. Вместо това Mercedes поставя кутия, която може да съхранява кабела за зареждане, веригите за сняг и инструментите, при условие че теглото на артикулите не надвишава 10 кг.


Mercedes G580 EQ


Интериорът също повтаря този на обикновената G-Class, като обичайните 12,3-инчови екрани са там, както и ръкохватката от страната на пътника на таблото. Mercedes предлага същата функционалност „прозрачен капак“, която наскоро показа при задвижвания с ДВГ модел. Тя работи с 360-градусовата камера и позволява на водачите да виждат „през“ предния капак – както при други скорошни модели като EQE SUV и EQS SUV.

Първоначално електрическата G-Class ще се предлага във версия Edition One. Тя е достъпна в четири специални цвята Manufaktur (South Sea Blue Magno, Moonlight White Magno, Moonlight White Metallic, Arabian Grey) и обичайния Obsidian Black Metallic. Всички имат сини спирачни апарати и вложка за декоративна лента. Задната кутия е включена като стандарт, както и AMG Line и Night Package с 20-цолови цолови джанти и тъмни акценти по тялото.


Mercedes G580 EQ


Вътре има тапицерия и шевове от сини въглеродни влакна, плюс това, което Mercedes нарича „G-Roar". Това е фалшив шум от двигателя, който имитира звука на G-Class, оборудвана с двигател с вътрешно горене, при ускорение.

Цените на електрическата G-Class все още не са обявени, но се очаква те да бъдат по-високи от тези на версиите с бензин, като това се отнася дори за най-мощната модификация G63 AMG, която струва около 180 000 евро.


Още снимки на електрическата G-Class - вижте в галерията:


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Когато спорите за колко е умряла технологията с ДВГ се използва сегашно време, ама инак електрически автомобили 50% 2050?! Пич, дори не знам дали ще сме живи по него време?! Аз мога тогиз да кажа 200 години живот след 2500 година. И сега ще спорим ли? Защото аз съм прав, защото е далеко, ти не си прав, защото си мислиш за настоящите 60-70 години. Жалко е, че не си се родил преди 60-ина години. С тези ти мисли за далечното бъдеще, щеше да си любим кадър на ДКМС, БКП и тъй нататък...
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 3 седмици )
    А защо смяташ че четири двигателя харчат четири пъти повече от един двигател за извършване на същата работа? Допълнителните двигатели добавят малко повече тежест и съпротивление на въртене, но не вдигат особено разхода защото са повече. Разликата е плюс минус 5%. Разходът се вдига заради високото тегло на автомобила, аеродинамиката на кубче този път в буквалния смисъл и не на последно място загубите в "скоростната кутия", които в случая са четири. По една на всеки двигател. Раздатка на дали има
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Всъщност пробег е представен и той е 450 км или по-точно 432-472 по WLTP
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Пробегът засега остава загадка..." Защо така бре, Миче? Да не би да има връзка с 4-те двигателя, дето изсмукват батерията за отрицателно време? Или че офроуд рейнджа ще бъде толкова смехотворен, че можеш да обикаляш само поляната до дома си? Е, пак ще е достатъчно да впечатлиш съседите...
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Луд за вързване ( преди 3 седмици )
    "Ето това е един любопитен въпрос, особенно към тези дето виждат нашето бъдеще чисто електрически в близките години? Под близки имам предвид 3, 5 или дори 10 години." Това само един антиелектрик антиматематик може да си го помисли. Дори най-заклетите електрици говорим за 50% електромобили по пътищата през 2050 в най-оптимистичния сценарий с много малка вероятност да се случи. Всеки антиелектрик си мисли че когато говорим за електрическо бъдеще то се случва в момента и поглеждат през терасата
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Кога ще замените всички линейки, пожарни автомобили, автобуси, тирове, трактори, полицейски коли, правителствените кортежи с електромобили? За танкове няма да питам, че навярно ще се затрудните. Ето това е един любопитен въпрос, особенно към тези дето виждат нашето бъдеще чисто електрически в близките години? Под близки имам предвид 3, 5 или дори 10 години.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 седмици )
    Виртуални... а Мерцедес имат сериозни проблеми със софтуера. Наскоро нали и уволняваха разни хора по екипите... То това вече е повече софтуер, отколкото инженерна мисъл, та дано да се подобрят програмистите им. Инак всичко си е в етикета "и туй може, и онуй може", ама само да го "напишем". Пък и без да бъде тествано от независимите клиенти, всичко кавкото описват производителите е реклама. А за смешното изказване, че всяко кола може да бъде електрическа, да запитам МЕрцедес, па и другите:
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Виртуални блокажи, G-roar? Мерцедес са набарали G точката на камиларите.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И важна забележка Mercedes каза, ако G може да бъде електрически, всяка кола може да бъде електрическа.