IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нидерландия връща високата скорост по магистралите

Ограничението от 100 км/ч не помага с нищо за вредните емисии

Нидерландия може да премахне ограничението на скоростта на магистралата от 100 километра в час, след като изследванията показаха -  то практически няма значение за вредните емисии. Идеята се очертава като област на възможен консенсус, докато четирите най-големи политически партии в страната се борят да постигнат коалиционно споразумение след победата на Герт Вилдерс на общите избори през октомври.
 
 
Нидерландия


Ограничението на скоростта по магистралата беше 130 км/ч до 2019 г., когато беше намалено на 100 км/ч. Мярската дойде, след като местните съдилища наредиха на правителството да намали замърсяването на въздуха, за да постигне целите на ЕС за нетно нула.

„Вероятно е единственото нещо, за което и четирите страни могат да се споразумеят“, каза нидерландски служител пред „The Telegraph“. Отмяната на ограничението за ниска скорост доби популярност, след като излезе проучването. То показа, че лимитът, който се прилага само между 6 сутринта и 7 вечерта, намалява азотните емисии с най-много 0,2 процента.

 
Нидерландия

Вилдерс, който е наричан „нидерланският Тръмп“, преди това призова страната му да напусне Парижкото споразумение за климата. Дори сегашният временно изпълняващ длъжността премиер Марк Рюте нарече това "гнила мярка". Намаляването на скоростта постави Нидерландия до Кипър с най-ниските скорости по магистралите в ЕС.

Най-често срещаното ограничение на максималната скорост в Европа е 130 км/ч, докато в Обединеното кралство е 70 мили в час (около 112 км/ч). Но въпреки мерките страната на лалетата продължава да произвежда повече азотни емисии на глава от населението от средното за ЕС. Нидерландската азотна криза дори спря нови строителни проекти в разгара на жилищна криза и накара Рюте да предложи задължително изкупуване на ферми за намаляване на азотните емисии.

Мерките за намаляване на азота също включват промени в количеството протеин в храната за животни, за да се намалят нивата на азотсъдържащ амоняк, открит в урината на добитъка. Азотните оксиди - които могат да причинят респираторни проблеми и да спрат растежа на културите в достатъчно високи концентрации, са забележителни с това, че придават на смога жълто-кафяв цвят. 

Азотът в почвата и подпочвените води, за разлика от тях, обикновено идва под формата на нитрати от торове и канализация и може да причини вредно цъфтене на водорасли във водните пътища. Нидерландската селскостопанска индустрия е отговорна за 61 процента от замърсяването с азот в страната. През март 2023 г. BBB, партията на нидерландските фермери, спечели шокираща убедителна победа на регионалните избори, които се превърнаха в референдум за политика. Правителството падна в спор заради миграционната политика и г-н Рюте, най-дълго управлявалият министър-председател на страната обяви, че няма да се кандидатира отново.


0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Разходът да шофираш със 130 е +15-20% така че за да има намалениена със само 0,2 ,показва че реално са малък брой хора шофиращи със 130" много зависи от автомобила. Това може да е вярно за Малък градски автомобил с малък двигател, но за седан с голям двигател и много скорости, е възможно при 130 км в час разходът да е по-малък отколкото при 100, защото ДВГ е най-ефективен при голямо натоварване. При малко натоварване КПД е много по-ниско. Затова всеки автомобил харчи повече при градско шофиране
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Ветрове ( преди 6 месеца )
    Ветрогенераторите не отделят нито азотни нито въглеродни окиси. С произведената от тях енергия въздуха Ще е чист дори да се движат с 300 км/ч по магистралата.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Сибирь ( преди 6 месеца )
    Като човек ,който кара по 80 км всеки ден в Нидерландия аз съм за ограничението. На повечето места то не се спазва от половината шофьори. Въобще след Брекзита, тук се напълни с чужденци,който не могат да карат + холандските пенсионери. Отделно страната е гъстонаселена и магистралите им се сливат и разделят. Та да видиш някой да цепи по диагонал 4 платна без да се оглежда със 120-130 вече стана ежедневие. След тая промяна ще го правят със 160 примерно.
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    аз ( преди 6 месеца )
    Пълна малоумщина е по тяхните огромни аутобани да се кара със сто. Доста по-икономично е, но пътуването става супер дълго
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Разходът да шофираш със 130 е +15-20% така че за да има намалениена със само 0,2 ,показва че реално са малък брой хора шофиращи със 130
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ха добър ден...
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 6 месеца )
    Доказано безсмислено.С тоя трафик за какви неограничения говорим.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    1718 ( преди 6 месеца )
    И аз така, обяснявам на котката, че не е еко и трябва да промени количеството протеин в храната си, но тя не слуша и си иска месото!
  • #1
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    Юпромени в количеството протеин в храната за животни, за да се намалят нивата на азотсъдържащ амоняк, открит в урината на добитъка" - всякакъв коментар за зелената проказа е излишен! Това е форма на живот тотално пропуснат от еволюцията!