fallback

Собственици на Toyota Mirai си искат парите обратно

Потребителите смятат, че са измамени с водородното бъдеще

Водородната концепция на Toyota не се харесва на много потребители - много собственици са недоволни от покупката, завеждат дела и искат възстановяване на парите. А причините са проблеми със зарядните станции, покачване на цената на горивото и рязък спад на стойността при препродажба, заради които собствениците, закупили водородна Toyota, се чувстват „измамени и подведени“.

Mirai означава „бъдеще" на японски. Когато Toyota направи голям залог, че водородът е бъдещето на шофирането, именуването на първия електрически автомобил с водородни горивни клетки като Mirai изглеждаше като подходяща стъпка за тези амбиции.

Нещата обаче се объркаха и това го разбраха ранните собственици на водородната Toyota. Оказа се, че Mirai не е идеалното бъдеще, каквото мнозина искаха да бъде. Всъщност, поради лошата инфраструктура и неадекватната амортизация, някои собственици се обърнаха към Toyota с молба за обратно изкупуване на автомобилите и дори завеждат дела.

Днес много от тях са ядосани, чувствайки се измамени, че са си купили кола, за която са смятали, че има огромен потенциал, но тя така и не получава необходимата горивна инфраструктура. В изявление за InsideEVs служители на Toyota казаха, че са запознати с проблема и работят активно със собствениците, за да го разрешат.

„Toyota признава, че някои клиенти на Mirai в Калифорния може да изпитват проблеми с горивото поради скорошното затваряне на водородни станции - казаха от компанията. – Засегнатите клиенти на Mirai могат да намерят други станции в региона с помощта на инструменти като уебсайта за партньорство с водородни горивни клетки или да се свържат с нашия Център, за да обсъдят други налични ресурси.“

Компанията добавя: „Ние ще продължим да работим със засегнатите клиенти на Mirai, за да им помогнем и да идентифицираме решения за техните проблеми за всеки отделен случай. Ние оставаме ангажирани да работим със заинтересованите страни в подкрепа на инфраструктурата за водородно гориво сега и в бъдеще.“

Технологията за водородни горивни клетки е все още в начален стадий. Но ако има компания, която е най-подходяща за доставка на потребителски автомобил с водород, това е Toyota. В края на краищата автомобилният производител работи върху тази технология от три десетилетия и всъщност започна да продава първия Mirai през 2015 година.

В основата си Mirai е електрическа кола – когато водородът взаимодейства с кислорода, той освобождава електричество, което задвижва колата. Вместо да прекарват време в прехвърляне на електричество от мрежата към батерията, водородните автомобили съхраняват компресиран водород в резервоари, което позволява на малката бордова батерия да се зарежда само с вода и топлина като странични продукти.

Това я прави идеална за клиенти, които искат да притежават електрически автомобил, но по някаква причина нямат възможност да го зареждат у дома. Водородът може да има повече ползи и ако се изгаря в традиционните двигатели с вътрешно горене. Такива експерименти бяха проведени от BMW и редица други производители на автомобили.

Но все още тази технология не е достигнала до масово производство. Предимствата на тази технология са, че колата може да работи както на бензин, така и на водород. Всъщност това е аналог на LPG технологията, но с напълно екологичен ауспух.

fallback
  • #44
    Абе ПУТЬО Гост ( преди 7 месеца )
    И колело да нямам и да съм занулен, ще се наредя пред kaufland и ще си изпрося някой лев за храна и няма да умра от глад докато се възстановя отново и само след година вече ще мога да карам Тесла ако си пожелая. Ти и да се наредиш да просиш акъл, никой не е в състояние да ти даде. Виждаш ли разликата? Парите са преходни и днес ги имаш, а утре ги нямаш. Ако нямаш акъл, то си е за цял живот. Ако сееш добро отношение ще получиш добро отношение, ако сееш агресия получаваш същото. Извинения на остан
  • #43
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Адреналинката електричка,щом ти още си на нафта и нямаш 100 к.лв за електрокар" а ти купи ли си вече? Или инвестира в хибридната toyota за 110 000 лв?
  • #42
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    Както виждаш парен каша духа и всеки проблем си има решение. Тази година са инсталирани повече мощности отколкото е бил излишъкът миналата година, но успяват да го балансират. И понеже си функционално неграмотен и технически неграмотен едновременно, подкрепяш моята гледна точка, че с излишъкът могат да се зареждат безплатно електромобилите и дори да им плащат, вместо да санкционират ЕСО с 2 милиона лв за час. Виж как им намериха цаката като ги карат да плащат 88 лв на мегаватчас.
  • #41
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката електричка,пак функционална неграмотност.Фалират всички собственици на ФЕЦ,продаващи електроенергия на борсата.Какви фиксирани цени са те патили.
  • #40
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката електричка,щом ти още си на нафта и нямаш 100 к.лв за електрокар,определя бъдещето ти нищо че имаш фотоволтаик на покрива.
  • #39
    Гост ( преди 7 месеца )
    Investor.bg от 18.04.2024 г. 50% от нарушенията в енергийната система в Европа през 2023 г се дължат на България.
  • #38
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да поговорим с цифри. Тези дни се произвеждат около 21 GWh електроенергия от слънцето . Още от април стигат за зареждането на 3 милиона автомобила за дневният им пробег 35 км, колкото е средния пробег на европейските автомобили за ден. 7 kWh ток струват около 2 лв. На бензин Ще струват 7 лв, а на водород около 20 лв. За 3 милиона автомобила 6 милиона за ток, 20 милиона за бензин или 60 милиона за водород всеки божий ден. Кое ли е бъдещето? А днес тока е скъп. В момента 225 лв/мегаватчас
  • #37
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    "Гост ( преди 5 часа )На 9 април ЕСО е глобена с 900000 евро за свръхпроизводство.Собственици на фотоволтаични централи реват от отрицателни цени и бъдещ фалит." Пак психопатски изпълнения. Този месец не е имало такива събития и глоби. Пак бъркаш времената. Този урок си го научихме още е миналата година и правилата на борсите се промениха. Също така, последната преференциална цена през 2017 година е за 170 лв, а в момента цената е 190 лв. Колко пък да фалират днешните 3 пъти по-евтини ФЕЦ?
  • #36
    С две думи ( преди 7 месеца )
    Водородното бъдеще се отмени
  • #35
    до пърдящия ( преди 7 месеца )
    Разбира се, че си прав. Ниска мощност - лукс! Малък багажник - лукс! Няма 4х4 - лукс! Възрастни едва се побират на задната седалка - лукс! Трябва да караш мин. 60 км, за да заредиш - лукс! Като стигнеш, трябва да изчакаш другата седмица да дойде камиона да докара водород - лукс! А междувременно, Тесла не спи - новият Модел 3 го сравняват с БМВ по тишина и возия. Пръдни един път да освободиш мозъчното напрежение, че фактите ти идват малко в повече!
fallback
Последни