fallback

Собственици на Toyota Mirai си искат парите обратно

Потребителите смятат, че са измамени с водородното бъдеще

Водородната концепция на Toyota не се харесва на много потребители - много собственици са недоволни от покупката, завеждат дела и искат възстановяване на парите. А причините са проблеми със зарядните станции, покачване на цената на горивото и рязък спад на стойността при препродажба, заради които собствениците, закупили водородна Toyota, се чувстват „измамени и подведени“.

Mirai означава „бъдеще" на японски. Когато Toyota направи голям залог, че водородът е бъдещето на шофирането, именуването на първия електрически автомобил с водородни горивни клетки като Mirai изглеждаше като подходяща стъпка за тези амбиции.

Нещата обаче се объркаха и това го разбраха ранните собственици на водородната Toyota. Оказа се, че Mirai не е идеалното бъдеще, каквото мнозина искаха да бъде. Всъщност, поради лошата инфраструктура и неадекватната амортизация, някои собственици се обърнаха към Toyota с молба за обратно изкупуване на автомобилите и дори завеждат дела.

Днес много от тях са ядосани, чувствайки се измамени, че са си купили кола, за която са смятали, че има огромен потенциал, но тя така и не получава необходимата горивна инфраструктура. В изявление за InsideEVs служители на Toyota казаха, че са запознати с проблема и работят активно със собствениците, за да го разрешат.

„Toyota признава, че някои клиенти на Mirai в Калифорния може да изпитват проблеми с горивото поради скорошното затваряне на водородни станции - казаха от компанията. – Засегнатите клиенти на Mirai могат да намерят други станции в региона с помощта на инструменти като уебсайта за партньорство с водородни горивни клетки или да се свържат с нашия Център, за да обсъдят други налични ресурси.“

Компанията добавя: „Ние ще продължим да работим със засегнатите клиенти на Mirai, за да им помогнем и да идентифицираме решения за техните проблеми за всеки отделен случай. Ние оставаме ангажирани да работим със заинтересованите страни в подкрепа на инфраструктурата за водородно гориво сега и в бъдеще.“

Технологията за водородни горивни клетки е все още в начален стадий. Но ако има компания, която е най-подходяща за доставка на потребителски автомобил с водород, това е Toyota. В края на краищата автомобилният производител работи върху тази технология от три десетилетия и всъщност започна да продава първия Mirai през 2015 година.

В основата си Mirai е електрическа кола – когато водородът взаимодейства с кислорода, той освобождава електричество, което задвижва колата. Вместо да прекарват време в прехвърляне на електричество от мрежата към батерията, водородните автомобили съхраняват компресиран водород в резервоари, което позволява на малката бордова батерия да се зарежда само с вода и топлина като странични продукти.

Това я прави идеална за клиенти, които искат да притежават електрически автомобил, но по някаква причина нямат възможност да го зареждат у дома. Водородът може да има повече ползи и ако се изгаря в традиционните двигатели с вътрешно горене. Такива експерименти бяха проведени от BMW и редица други производители на автомобили.

Но все още тази технология не е достигнала до масово производство. Предимствата на тази технология са, че колата може да работи както на бензин, така и на водород. Всъщност това е аналог на LPG технологията, но с напълно екологичен ауспух.

fallback
  • #14
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Щом свети Илюзион го е казал,значи е точно обратното.
  • #13
    До лудетината ( преди 7 месеца )
    По-добър пример. Според статията toyota работи 30 години по водородните технологии, а Тесла съществува почти два пъти по-малко време като фирма. През 2015 при представянето на Мирай toyota беше гигант в сравнение с тесла и обясняваше как водородът е в бъдещето а електромобилите нямат шансове. Илон Мъск по същото време казваше че е водородът е глyпост, и всички му се смееха. Съгласен ли си че на практика точно по това време се рестартира съревнованието между технологиите?
  • #12
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Забравил си най-перспективната технология за съхранение на излишна енергия. Аналог на ПАВЕЦ, но вместо изкачване на вода, могат да се изкачват бетонни блокове. Вече сметнах на антиматематиците, че изкачването на 3 тона баничарка на 700+ метра денивелация на прохода Шипка изисква 4kWh енергия независимо от скоростта мощността, наклона и времето. Можеш да го изкачиш с 1kW излишна мощност, а при спускането да извлечеш 100 kW при необходимост. За там където няма язовири за ПАВЕЦ. Какъв водород?
  • #11
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Слънцето има нужда от водород, ама хайде да не издребняваме. ;) А за онзи младеж за горивната клетка, дето се работила от '60-те (не знам от кога), трябва да се замисли - електромобилите с батерии са от края на 19 в. Даже аха, аха да изпреварят конете, каруците и ДВГ автомобилите, па изчезнали за дълго... И ще напомням, че първите електромобили като GM EV1 е имал същия пробег като тези от началото на 20 в. - 80 години еволюция и нищо. Така че дай на тегнологията 100-ина години и гледай тогиз.
  • #10
    до 8 ( преди 7 месеца )
    Паралелите са нулеви. Още първите електромобили са достатъчно практични за ежедневна употреба - дори по-практични. Добре известно е, че самата съпруга на Хенри Форд е предпочитала електромобил, защото не се е налагало да върти манивелата и е бил по-лесен за управление. В по-скорошни времена, EV1 на GM всъщност е много успешен от гледна точка на клиентите му още през 90-те. Единствено лобито го затрива. Сега пък, вече имаме 100% успешни електромобили вече от 15 г. Водородът къде е след 63 г.?
  • #9
    до 2 ( преди 7 месеца )
    Такса пренос е нищо в сравнение с цената за изграждане и опериране на водородни съоръжения. Те работят на изумително ниска ефективност и налагат огромни разходи за ремонти поради ниските температури и естеството на водорода. Има много по-ефективни и евтини системи за съхраняване на излишен ток от ФВ - компресиране на CO2, ПАВЕЦ, разтапяне на сол, каквито вече се използват. Никой няма нужда от водород.
  • #8
    До 7 ( преди 7 месеца )
    То и по електромобили се работи от 19 век, но все пак голямото развитие и масовизация станаха през последните 10на години
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Технологията за водородни горивни клетки е все още в начален стадий" вЕрно ли? Значи технология, по която се работи активно от 60-те години на миналия век, сиреч вече 63 години, е невръстна, млада технология? Да не се окаже, че е най-обикновен дърт провал?
  • #6
    Achtung ( преди 7 месеца )
    При цена 16.50 евро кг , водорода няма бъдеще в колите.
  • #5
    До 4 ( преди 7 месеца )
    За Грета забрави за Грета, господин психопат графоман с логорея. Аз поне казвам актуална информация от източниците които си дал и не можеш да разбереш. Когато седнеш и ти да направиш една екселска таблица ще видиш че водородът няма бъдеще и никога не е имал. Понеже не вярвахте на екселски таблици и на математиката, отричайки физичните закони предвещавахте светло бъдеще на водорода и бързото зареждане и забрава за бавно зареждащи се електромобили с батерии които се скапват за две-три години.
fallback
Последни