fallback

Собственици на Toyota Mirai си искат парите обратно

Потребителите смятат, че са измамени с водородното бъдеще

Водородната концепция на Toyota не се харесва на много потребители - много собственици са недоволни от покупката, завеждат дела и искат възстановяване на парите. А причините са проблеми със зарядните станции, покачване на цената на горивото и рязък спад на стойността при препродажба, заради които собствениците, закупили водородна Toyota, се чувстват „измамени и подведени“.

Mirai означава „бъдеще" на японски. Когато Toyota направи голям залог, че водородът е бъдещето на шофирането, именуването на първия електрически автомобил с водородни горивни клетки като Mirai изглеждаше като подходяща стъпка за тези амбиции.

Нещата обаче се объркаха и това го разбраха ранните собственици на водородната Toyota. Оказа се, че Mirai не е идеалното бъдеще, каквото мнозина искаха да бъде. Всъщност, поради лошата инфраструктура и неадекватната амортизация, някои собственици се обърнаха към Toyota с молба за обратно изкупуване на автомобилите и дори завеждат дела.

Днес много от тях са ядосани, чувствайки се измамени, че са си купили кола, за която са смятали, че има огромен потенциал, но тя така и не получава необходимата горивна инфраструктура. В изявление за InsideEVs служители на Toyota казаха, че са запознати с проблема и работят активно със собствениците, за да го разрешат.

„Toyota признава, че някои клиенти на Mirai в Калифорния може да изпитват проблеми с горивото поради скорошното затваряне на водородни станции - казаха от компанията. – Засегнатите клиенти на Mirai могат да намерят други станции в региона с помощта на инструменти като уебсайта за партньорство с водородни горивни клетки или да се свържат с нашия Център, за да обсъдят други налични ресурси.“

Компанията добавя: „Ние ще продължим да работим със засегнатите клиенти на Mirai, за да им помогнем и да идентифицираме решения за техните проблеми за всеки отделен случай. Ние оставаме ангажирани да работим със заинтересованите страни в подкрепа на инфраструктурата за водородно гориво сега и в бъдеще.“

Технологията за водородни горивни клетки е все още в начален стадий. Но ако има компания, която е най-подходяща за доставка на потребителски автомобил с водород, това е Toyota. В края на краищата автомобилният производител работи върху тази технология от три десетилетия и всъщност започна да продава първия Mirai през 2015 година.

В основата си Mirai е електрическа кола – когато водородът взаимодейства с кислорода, той освобождава електричество, което задвижва колата. Вместо да прекарват време в прехвърляне на електричество от мрежата към батерията, водородните автомобили съхраняват компресиран водород в резервоари, което позволява на малката бордова батерия да се зарежда само с вода и топлина като странични продукти.

Това я прави идеална за клиенти, които искат да притежават електрически автомобил, но по някаква причина нямат възможност да го зареждат у дома. Водородът може да има повече ползи и ако се изгаря в традиционните двигатели с вътрешно горене. Такива експерименти бяха проведени от BMW и редица други производители на автомобили.

Но все още тази технология не е достигнала до масово производство. Предимствата на тази технология са, че колата може да работи както на бензин, така и на водород. Всъщност това е аналог на LPG технологията, но с напълно екологичен ауспух.

fallback
  • #4
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше и най важното знае сайта на ЕСО и енергийните борси и може да смята сложна лихва в Ексел.Това мегавати, проценти,ръст гледайте Екселски таблици и си трайте.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Е така де, преносът е скъп. При зареждането на електромобил под фотоволтаиците, този пренос се избягва напълно и цялата печалба отива при собственика на фотоволтаиците и зарядната станция. Зарядните станции за електромобили са евтини и достъпни. Фотоволтаиците са още по-евтини и веригата е затворена. Слънце фотоволтаик инвертор зарядна електромобил. До водородния автомобил вече имаш такса пренос такса разпределение, плюс оборудване за милиони, съхранение и транспорт на водород за още милиони
  • #2
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Да, но и сам си казвал, че при ниски цени на тока повечето цена става за пренос който пренос се елиминира ако директно евтин ВЕИ ток се прави на водород пък иначе не знам дали преноса на водород е скъп, но станциите със сигурност са скъпи и с ограничен капацитет
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Има ли още някой който да се съмнява дали водородът или електричеството е бъдещето? Водородът може да бъде полезен за екологично производство на стомана без използване на въглища вместо да се прахосва за транспорт и да го оскъпява. Така или иначе водородът се произвежда от електричество. Но е нужно четири пъти повече електричество за 100 км за да произведеш водород, което само по себе си не е евтин процес И никога няма да стане по-изгодно от зареждане на електромобил.
fallback
Последни