IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda представи голям SUV за Европа

Новият флагман на марката CX-80 е сочен за конкурент на BMW X5, Audi Q7 и Mercedes-Benz GLE

Преди две години Mazda се завърна към класическата конструкция на автомобили - задно предаване, а като първият модел в новото семейство беше кросоувърът CX-60, насочен към пазарите в Европа и Азия. Тогава японският производител обеща общо 4 такива модела, като в Северна Америка се появиха CX-90 и CX-70. Сега пристига и четвъртият - CX-80, който ще играе ролята на флагман на марката на Стария континент и в Азия.


Mazda CX-80


На някои пазари - като Австралия, например, Mazda ще продава и четирите модела, които ще се произвеждат в един и същи завод в Япония. И докато CX-90 и CX-70 на практика са един и същи автомобил, то при двойката CX-60/CX-80 е използвана по-различна рецепта.

Двата модела за Америка се различават само по броя на местата и външния декор, но на практика са идентични, докато новата Mazda CX-80 има различна каросерия от по-малкото си европейско „братче“. Като размери новият SUV се позиционира между моделите CX-60 и CX-70/CX-90. Дължината му е 4995 мм, широчината - 1890 мм (същата като на CX-60), а височината е 1710 мм. В същото време междуосието е същото 3120 мм като това на американската двойка (при CX-60 то е 2870 мм).

Японският производител позиционира CX-80 като съперник на BMW X5, Audi Q7 и Mercedes-Benz GLE. Подобно на CX-60, той е изграден на платформа, базирана на задно задвижване с надлъжно монтирани двигатели. И ако-малкият от двата „европейски“ SUV се продава със задно предаване, то по-просторният триредов модел е само AWD.


Mazda CX-80


За Европа ще се предлагат два варианта на задвижване. Първият е хибрид e-Skyactiv PHEV, който има той четирицилиндров атмосферен двигател Skyactiv-G 2.5 (190 к.с., 250 Нм), електрически мотор (175 к.с., 270 Нм) и тягова батерия с капацитет 17,8 кВт/ч. Общата мощност на системата е 327 к.с. Това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Максималната скорост е 195 км/ч, а хибридът може да измине до 63 км в чисто електрически режим.

Вторият вариант е редови шестцилиндров турбодизел Skyactiv-D 3.3 (254 к.с., 550 Нм) с 48-волтов стартер-генератор (16 к.с., 153 Нм). Тяговата батерия с капацитет само 0,33 кВт/ч е разположена под седалката на предния пътник. Времето за ускорение до 100 км/ч е 8,4 сек, максималната скорост е 219 км/ч.

На някои пазари извън Стария континент ще се предлага и шестцилиндров бензинов e-Skyactiv G 3.3 турбодвигател. Всички модификации са оборудвани с осемстепенна автоматична трансмисия, собствена разработка на Mazda. Задвижването на всички колела е със съединител JTEKT на предната ос, въпреки че на някои пазари ще се предлагат прости версии само със задвижване на задните колела.


Mazda CX-80


Салонът на новия SUV на японците повтаря този на CX-60. Всички нива на оборудване получават тризонов климатроник, 12,3-инчов сензорен екран и инструментална група със същия размер. Други екстри включват вентилирани предни седалки, звукова система Bose, 20-инчови джанти и технологията Kinematic Posture Control (KPC), видяна за първи път при Miata.

Клиентите ще могат да избират между два варианта - със 7 или с 6 места, като във втория случай има две седалки на втория ред и централна кутия за подлакътници. Обемът на багажника е 258 литра, когато се използват всички места и 687 литра при прибран трети ред. Ако и вторият ред седалки бъде сгънат, обемът достига 1971 литра.

В Европа продажбите на Mazda CX-80 трябва да започнат през септември. Цените вече са известни -в Германия, например, те започват от 51 000 евро (това е с 4500 евро повече, отколкото CX-60), а във Франция, след повишаването на данъците върху „неекологичните“ автомобили, цените стартират от 63 000 евро.


Още снимки на новия SUV - вижте в галерията:


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Карах малко дизеловата СХ-60 и съм приятно изненадан - страхотна кола! Интериорът също е чудесен, с множество физически бутони. Аз имам забележки само към окачването. Този СХ-80 очевидно е със същото задвижване, но за мен е доста грозен - пропорциите са нарушени, изглежда много небалансирана, заради това удължаване. Аз лично съжалявам, че са създали този Франкенщайн, защото можеше да е наистина топ автомобил за всеки, който избягва немските автомобили и все още не бърза да купува електрически.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Gogo ( преди 2 месеца )
    Дизелът им е уникален и е абсолютно нова, собствена разработка, несрещана другаде. EURO 7 ready, 5-6 l/100 kn, 600 nm въртящ момент..
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Божидар ( преди 2 месеца )
    20 години карах Мазда!Абсолютно безпроблемна кола.
  • #9
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Факт ( преди 2 месеца )
    Маздите са все по непродаваеми и как да е друго бямат електрички имат само някакви отживели дизели
  • #8
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Радев ( преди 2 месеца )
    Това си е удължено CX-60. И отвън и отвътре е едно към едно.
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Кольо до 4 ( преди 2 месеца )
    Че кой не е разбирач в България- още повече коментиращите тук, ха ха ха. Ние всичко знаем, всичко можем. Няма нещо от което да не разбираме и да имаме стабилно мнение. Поправете ме ако греша
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Яко е
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Туп ( преди 2 месеца )
    Това е едно малко странно BMW.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    бг смешки ( преди 2 месеца )
    Мазда винаги са били топ коли ! разбирЧИТЕ ГО ЗНАЯТ това отдавна !
  • #3
    15 rate up comment 6 rate down comment
    bg ( преди 2 месеца )
    Хващат окото, отвътре също са направени качествено. Определено са алтернатива ако не искаш да си с някоя от немските марки и определено по-добре от Волво