fallback

Mazda представи голям SUV за Европа

Новият флагман на марката CX-80 е сочен за конкурент на BMW X5, Audi Q7 и Mercedes-Benz GLE

Преди две години Mazda се завърна към класическата конструкция на автомобили - задно предаване, а като първият модел в новото семейство беше кросоувърът CX-60, насочен към пазарите в Европа и Азия. Тогава японският производител обеща общо 4 такива модела, като в Северна Америка се появиха CX-90 и CX-70. Сега пристига и четвъртият - CX-80, който ще играе ролята на флагман на марката на Стария континент и в Азия.

На някои пазари - като Австралия, например, Mazda ще продава и четирите модела, които ще се произвеждат в един и същи завод в Япония. И докато CX-90 и CX-70 на практика са един и същи автомобил, то при двойката CX-60/CX-80 е използвана по-различна рецепта.

Двата модела за Америка се различават само по броя на местата и външния декор, но на практика са идентични, докато новата Mazda CX-80 има различна каросерия от по-малкото си европейско „братче“. Като размери новият SUV се позиционира между моделите CX-60 и CX-70/CX-90. Дължината му е 4995 мм, широчината - 1890 мм (същата като на CX-60), а височината е 1710 мм. В същото време междуосието е същото 3120 мм като това на американската двойка (при CX-60 то е 2870 мм).

Японският производител позиционира CX-80 като съперник на BMW X5, Audi Q7 и Mercedes-Benz GLE. Подобно на CX-60, той е изграден на платформа, базирана на задно задвижване с надлъжно монтирани двигатели. И ако-малкият от двата „европейски“ SUV се продава със задно предаване, то по-просторният триредов модел е само AWD.

За Европа ще се предлагат два варианта на задвижване. Първият е хибрид e-Skyactiv PHEV, който има той четирицилиндров атмосферен двигател Skyactiv-G 2.5 (190 к.с., 250 Нм), електрически мотор (175 к.с., 270 Нм) и тягова батерия с капацитет 17,8 кВт/ч. Общата мощност на системата е 327 к.с. Това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди. Максималната скорост е 195 км/ч, а хибридът може да измине до 63 км в чисто електрически режим.

Вторият вариант е редови шестцилиндров турбодизел Skyactiv-D 3.3 (254 к.с., 550 Нм) с 48-волтов стартер-генератор (16 к.с., 153 Нм). Тяговата батерия с капацитет само 0,33 кВт/ч е разположена под седалката на предния пътник. Времето за ускорение до 100 км/ч е 8,4 сек, максималната скорост е 219 км/ч.

На някои пазари извън Стария континент ще се предлага и шестцилиндров бензинов e-Skyactiv G 3.3 турбодвигател. Всички модификации са оборудвани с осемстепенна автоматична трансмисия, собствена разработка на Mazda. Задвижването на всички колела е със съединител JTEKT на предната ос, въпреки че на някои пазари ще се предлагат прости версии само със задвижване на задните колела.

Салонът на новия SUV на японците повтаря този на CX-60. Всички нива на оборудване получават тризонов климатроник, 12,3-инчов сензорен екран и инструментална група със същия размер. Други екстри включват вентилирани предни седалки, звукова система Bose, 20-инчови джанти и технологията Kinematic Posture Control (KPC), видяна за първи път при Miata.

Клиентите ще могат да избират между два варианта - със 7 или с 6 места, като във втория случай има две седалки на втория ред и централна кутия за подлакътници. Обемът на багажника е 258 литра, когато се използват всички места и 687 литра при прибран трети ред. Ако и вторият ред седалки бъде сгънат, обемът достига 1971 литра.

В Европа продажбите на Mazda CX-80 трябва да започнат през септември. Цените вече са известни -в Германия, например, те започват от 51 000 евро (това е с 4500 евро повече, отколкото CX-60), а във Франция, след повишаването на данъците върху „неекологичните“ автомобили, цените стартират от 63 000 евро.

Още снимки на новия SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #12
    БайБоцимир ( преди 3 седмици )
    Карах малко дизеловата СХ-60 и съм приятно изненадан - страхотна кола! Интериорът също е чудесен, с множество физически бутони. Аз имам забележки само към окачването. Този СХ-80 очевидно е със същото задвижване, но за мен е доста грозен - пропорциите са нарушени, изглежда много небалансирана, заради това удължаване. Аз лично съжалявам, че са създали този Франкенщайн, защото можеше да е наистина топ автомобил за всеки, който избягва немските автомобили и все още не бърза да купува електрически.
  • #11
    Gogo ( преди 3 седмици )
    Дизелът им е уникален и е абсолютно нова, собствена разработка, несрещана другаде. EURO 7 ready, 5-6 l/100 kn, 600 nm въртящ момент..
  • #10
    Божидар ( преди 3 седмици )
    20 години карах Мазда!Абсолютно безпроблемна кола.
  • #9
    Факт ( преди 3 седмици )
    Маздите са все по непродаваеми и как да е друго бямат електрички имат само някакви отживели дизели
  • #8
    Радев ( преди 3 седмици )
    Това си е удължено CX-60. И отвън и отвътре е едно към едно.
  • #7
    Кольо до 4 ( преди 3 седмици )
    Че кой не е разбирач в България- още повече коментиращите тук, ха ха ха. Ние всичко знаем, всичко можем. Няма нещо от което да не разбираме и да имаме стабилно мнение. Поправете ме ако греша
  • #6
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Яко е
  • #5
    Туп ( преди 4 седмици )
    Това е едно малко странно BMW.
  • #4
    бг смешки ( преди 4 седмици )
    Мазда винаги са били топ коли ! разбирЧИТЕ ГО ЗНАЯТ това отдавна !
  • #3
    bg ( преди 4 седмици )
    Хващат окото, отвътре също са направени качествено. Определено са алтернатива ако не искаш да си с някоя от немските марки и определено по-добре от Волво
fallback
Последни