IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога автоматичната скоростна кутия трябва да се кара на ръчен режим

Тези действия от страна на шофьора ще удължат живота на трансмисията

Автоматичната скоростна кутия е незаменима в гъстия градски трафик. Но при някои обстоятелства обаче е по-добре да превключите трансмисията в ръчен режим, за да намалите натоварването и да увеличите ресурса, категорични са експерти, които посочиха 4 такива ситуации на пътя.


автоматик


Първо, по-добре е да преминете към ръчно управление, когато шофирате по тежки настилки на пътя - пясък, сняг, офроуд, а също и по време на дълго спускане. Електрониката на автоматичната скоростна кутия може да избере неоптимален режим или да смени предавката в неподходящ момент. В ръчен режим шофьорът контролира напълно ситуацията, а при спускане можете да задейства спирачка с двигателя, без да прегрявате спирачките.

Втората ситуация е по време на бързо ускорение. В повечето автомобили автоматичната скоростна кутия „забавя“ малко, тоест има пауза между натискането на педала на газта и началото на ускорението. Чрез понижаване на предавки в ръчен режим водачът има по-добър контрол над колата и педалът на газта става по-отзивчив.

Третата ситуация е продължително изкачване. Шофирането по серпентини, особено зад колона от камиони, може да бъде изпитание за автоматичната скоростна кутия, която непрекъснато ще „скача“ от предавка на предавка в търсене на оптималната позиция. Ръчният режим решава този проблем.

Експертите също препоръчват включване на ръчен режим при гъсти задръствания в градския трафик. Тогава автоматичната скоростна кутия започва да работи рязко . тя превключва на по-висока предавка, когато дойде време за спиране. Поради това устройството се износва по-бързо и прегрява. Ако зададете първа предавка в ръчен режим, можете да защитите трансмисията и да удължите нейния ресурс.


0 от 500
  • #4
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От 25г. съм шофьор и за скоростния лост "не съм мислил. Вероят постоянно мислят тези, които се чудят, дали да го възседнат. Какво има да му мислиш.. не знам, колега смешна работа.
  • #3
    8 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-ри, коя точно кутия "предвижда" тези неща? Това за свалянето на предавката, както гоописваш също е малко пресилено. Автомата е настроен да работи на макс. ниски обороти, така че, няма как да го излъжеш да държи по-високи, ако може да мине на горна предавка (освен ръчен режим).
  • #2
    25 rate up comment 10 rate down comment
    Вин ( преди 1 месец )
    Хората предпочитащи автоматична трансмисия, точно от това се абстрахират, да мислят постоянно за лоста на скоростите! А иначе, новите - интелигентни автоматици предвиждат тези превключвания по надолнище и нагоре! След едно чукване на спирачките свяля предавката и не вдига, докато не дадеш газ!
  • #1
    26 rate up comment 39 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С една дума: ръчната СК е по-добра при всяко положение. ...Разбира се не и за мързеливците и за тези, които си мислят, че след като автоматът е по-новото инженерно решение, то непременно е по-добро.