fallback

Кога автоматичната скоростна кутия трябва да се кара на ръчен режим

Тези действия от страна на шофьора ще удължат живота на трансмисията

Автоматичната скоростна кутия е незаменима в гъстия градски трафик. Но при някои обстоятелства обаче е по-добре да превключите трансмисията в ръчен режим, за да намалите натоварването и да увеличите ресурса, категорични са експерти, които посочиха 4 такива ситуации на пътя.

Първо, по-добре е да преминете към ръчно управление, когато шофирате по тежки настилки на пътя - пясък, сняг, офроуд, а също и по време на дълго спускане. Електрониката на автоматичната скоростна кутия може да избере неоптимален режим или да смени предавката в неподходящ момент. В ръчен режим шофьорът контролира напълно ситуацията, а при спускане можете да задейства спирачка с двигателя, без да прегрявате спирачките.

Втората ситуация е по време на бързо ускорение. В повечето автомобили автоматичната скоростна кутия „забавя“ малко, тоест има пауза между натискането на педала на газта и началото на ускорението. Чрез понижаване на предавки в ръчен режим водачът има по-добър контрол над колата и педалът на газта става по-отзивчив.

Третата ситуация е продължително изкачване. Шофирането по серпентини, особено зад колона от камиони, може да бъде изпитание за автоматичната скоростна кутия, която непрекъснато ще „скача“ от предавка на предавка в търсене на оптималната позиция. Ръчният режим решава този проблем.

Експертите също препоръчват включване на ръчен режим при гъсти задръствания в градския трафик. Тогава автоматичната скоростна кутия започва да работи рязко . тя превключва на по-висока предавка, когато дойде време за спиране. Поради това устройството се износва по-бързо и прегрява. Ако зададете първа предавка в ръчен режим, можете да защитите трансмисията и да удължите нейния ресурс.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    От 25г. съм шофьор и за скоростния лост "не съм мислил. Вероят постоянно мислят тези, които се чудят, дали да го възседнат. Какво има да му мислиш.. не знам, колега смешна работа.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    2-ри, коя точно кутия "предвижда" тези неща? Това за свалянето на предавката, както гоописваш също е малко пресилено. Автомата е настроен да работи на макс. ниски обороти, така че, няма как да го излъжеш да държи по-високи, ако може да мине на горна предавка (освен ръчен режим).
  • #2
    Вин ( преди 7 месеца )
    Хората предпочитащи автоматична трансмисия, точно от това се абстрахират, да мислят постоянно за лоста на скоростите! А иначе, новите - интелигентни автоматици предвиждат тези превключвания по надолнище и нагоре! След едно чукване на спирачките свяля предавката и не вдига, докато не дадеш газ!
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    С една дума: ръчната СК е по-добра при всяко положение. ...Разбира се не и за мързеливците и за тези, които си мислят, че след като автоматът е по-новото инженерно решение, то непременно е по-добро.
fallback
Последни