fallback

Кога автоматичната скоростна кутия трябва да се кара на ръчен режим

Тези действия от страна на шофьора ще удължат живота на трансмисията

Автоматичната скоростна кутия е незаменима в гъстия градски трафик. Но при някои обстоятелства обаче е по-добре да превключите трансмисията в ръчен режим, за да намалите натоварването и да увеличите ресурса, категорични са експерти, които посочиха 4 такива ситуации на пътя.

Първо, по-добре е да преминете към ръчно управление, когато шофирате по тежки настилки на пътя - пясък, сняг, офроуд, а също и по време на дълго спускане. Електрониката на автоматичната скоростна кутия може да избере неоптимален режим или да смени предавката в неподходящ момент. В ръчен режим шофьорът контролира напълно ситуацията, а при спускане можете да задейства спирачка с двигателя, без да прегрявате спирачките.

Втората ситуация е по време на бързо ускорение. В повечето автомобили автоматичната скоростна кутия „забавя“ малко, тоест има пауза между натискането на педала на газта и началото на ускорението. Чрез понижаване на предавки в ръчен режим водачът има по-добър контрол над колата и педалът на газта става по-отзивчив.

Третата ситуация е продължително изкачване. Шофирането по серпентини, особено зад колона от камиони, може да бъде изпитание за автоматичната скоростна кутия, която непрекъснато ще „скача“ от предавка на предавка в търсене на оптималната позиция. Ръчният режим решава този проблем.

Експертите също препоръчват включване на ръчен режим при гъсти задръствания в градския трафик. Тогава автоматичната скоростна кутия започва да работи рязко . тя превключва на по-висока предавка, когато дойде време за спиране. Поради това устройството се износва по-бързо и прегрява. Ако зададете първа предавка в ръчен режим, можете да защитите трансмисията и да удължите нейния ресурс.

fallback
  • #14
    Субару ( преди 6 месеца )
    CVT няма такъв проблем
  • #13
    Багериста ( преди 6 месеца )
    Всичко това е много вярно, що се касае до автоматичните скоростни кутии произведени през 70те, 80те и 90те години.
  • #12
    Г. Колев ( преди 6 месеца )
    Само за едно мога да се съглася ,в силно заснежено и поледица - поне аз като професионален шофьор на камион го правя,винаги на ръчен - така аз контролирам обороти и предавка, особенно при изкачване.Но автомата при градско си е лукс, удобство.
  • #11
    Стоян ( преди 6 месеца )
    Айсин в ръчен режим на място не отцепва дисковете и държи двигателя натоварен, докато в автоматичен режим на място след две секунди отцепва дисковете. Така, че градско и в задръстване е по-добре да оставите своя Айсин на автомат.
  • #10
    До #3 ( преди 6 месеца )
    DSG-то се справя перфектно, държи по наклон ако не подаваш газ. В момента, в който пипнеш газта и превключва моментално. Останалите не знам как са, но вероятно се държат по подобен начин
  • #9
    Вин ( преди 6 месеца )
    #3 С увереност твърдя, че го прави шестстепенната Айсин, която я водят smart и се адаптира към стила на шофиране, управлението/мозъка и е kyocera - Japan. Чак е дразнещо, като свали предавка и държи така по баира надолу, докато не дадеш осезателно газ. Предполагам, че има и по-"класни" на ZF и по нови, които го правят.
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #7, този сайт е за автомобили - онова устройство, което управляваш с радост, желание и умения за придвижването с удоволствие от т. А до т. Б. Предполагам има сайтове и за тролеи и трамваи - отивай да списваш там, след като си любител на скучното, мързеливо и безучастно седене в седалка, качена на 4 колела и обсипана с телевизорчета, по които можеш да "мажеш" на воля, докато електрокарчето те придвижва до конгреса на жжжжендърите...
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    И всички тия глупости, както и напъните на Петърчо да пише неща, които не разбира, са продикутвани от смешно малкия диапазон на ДВГ. Всичко това се забравя с ел. двигателя, който почти във всички авотмобили е с една предавка.
  • #6
    Ваген ( преди 6 месеца )
    DSG -то трети.Трудно се свиква с работата и особено със старт стоп система
  • #5
    Chicho_Ficho ( преди 6 месеца )
    3, има и режими в които постоянно да те държи във високи обороти, разхода малко скача обаче :)
fallback
Последни