fallback

Легенди в индустрията посочиха грешките в електрификацията

Според Боб Лутц преминаването към EV се е случило твърде рано и твърде бързо

Две от най-големите имена в историята на автомобилната индустрия - бившият изпълнителен директор на Ford, Chrysler и General Motors - Боб Лутц, и бившият президент и главен изпълнителен директор на Chrysler - Боб Нардели, заявиха единодушно, че електрическите превозни средства (EV) могат да променят сектора, но с тях досега се е работило напълно погрешно.

Пред Fox News Digital двамата легендарни бивши ръководители посочиха и най-големите грешки, които са допуснати до момента. Именно заради тях е много трудно да се убедят потребителите, че в краткорсочен план електромобилите са надеждно и достъпно средство за транспорт.

„Проблемът с електромобилите като цяло е, че имаше огромна реклама зад тях, която звучи така, сякаш следващото превозно средство на всеки шофьор ще бъде електромобили. Това беше подкрепено и от властите заради тяхната политика за борба с измененията в климата, но на всички беше ясно, че просто няма как да се случи", коментира Лутц.

От гледна точка на Нардели, принудителният преход към транспорт с нулеви емисии в САЩ е започнал още в първия ден на сегашната администрация в Белия дома, когато президентът Джо Байдън е прекратил проектите за петрол и сондажи, като се е похвалил с план поне половината от продаваните коли през 2030 г. да бъдат изцяло електрически.

В същото време статистиката показва, че през 2022 г. електромобилите в САЩ са били едва 1% от всички нови регистрации. След това Tesla не успя да покрие своите прогнози за продажби в началото на 2023 г., а Ford обяви, че спира производството на електрически камиони и модели. Един от новите играчи на пазара - Rivian, е загубил 4 млрд долара през 2023 г.

„Всичко това има вълнообразен ефект върху самите производителите. Самите те, както и администрацията на Байдън, щяха да постигнат много по-голям успех в продажбите и приемането на EV, ако първо бяха наблегнали на хибридите", коментира Нардели.

На свой ред, Боб Лутц контрира, че хибридите са били представени на потребителите преди Tesla да направи революция в изцяло електрическите автомобили. Именно под негово ръководство GM представи първото американско превозно средство с удължен пробег - Chevrolet Volt през 2007 г.

„Хибридите бяха първи. Имаше Toyota Prius, Ford имаше хибриди в гамата си, ние в GM също. Именно тогава се допусна грешка, тъй като тези автомобили не бяха представени като еволюция към EV. Ако беше направено, можеше да се изгради масивна мрежа от зарядни станции и да се намали цената им. Вместо това, те изпаднаха в немилост, за да се върнат години по-късно", обяснява Лутц.

На свой ред Нардели предупреди за друга опасност за индустрията, която ударно върви към електрификацията. Бившият шеф на Chrysler смята, че тя ще промени сериозно търговията с автомобили, която е един от големите бизнеси зад океана.

„Не съм убеден, че сегашната дилърска мрежа ще съществува след 10 години. Очаква ни една вълнуваща трансформация и тези, които ръководят индустрията в момента, трябва да бъдат много гъвкави и да реагират на всяка промяна в технологиите, инфраструктурата и веригата за доставки. Вижте какво прави Amazon, който осигурява доставки до дома на клиенти. Същото се случва и при Carvana (най-голямата компания за продажба на автомобили онлайн)", обяснява Нардели.

Според Лутц нещата до голяма степен зависи от резултатите от изборите през ноември. Ако демократите на Байдън спечелят, през мандата си те ще установят нови регулации за EV, които ще бъдат толкова строги, че на индустрията няма да й остане друг избор, освен да произвежда само електромоболи. Съответно, на американците също няма да имат избор и ще купуват EV, защото само това ще има на пазара.

В крайна сметка бившият изпълнителен директор на Голямата тройка вярва, че е по-вероятно електромобилите да представляват около една 1/4 от индустрията. Лутц очаква това да стане след преход, който да продължи около 10 години и едва след него дялът на EV да достигне 30%, след което да започне да се покачва.

fallback
  • #23
    До 23 ( преди 6 месеца )
    За високообразованите хора като тебе, ако съдим по правописа ти, е ясно че е точно така както си написал. Само по глупавите си купуват електромобили и смятат че това е бъдещето.
  • #22
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Да си чака ел миксерите са ненадеждни и производителите го разбраха че не стават за нищо ел замърсявятъ повече от а двг по процеса на *** б б ан ите батерее
  • #21
    анонимен ( преди 6 месеца )
    За повечето собственици на магарета най-интересното идва след няколко месеца, когато решат да изкарат расовия кон, който се избрали да е най-бързия от породата и са доплатили солидна сума за тази бързина. Тогава осъзнават че този бърз кон всъщност е доста спънат и магарето върви повече , а конят се мъчи, но не успява да върви и ги изнервя. В общи линии това е сценария при повечето собственици на магарета. Питай ги. Днес и аз ще питам един собственик на Тайкан защо не кара конете си напоследък.
  • #20
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не е само според тебе.. Може да попиташ който и да е собственик на електромобил, че го е купил именно с тази цел. В 90% от случаите си карат само магарето и се оказва че не намират особено смисъл да изкарват коня за каквото и да било. Включително дълги пътувания. Особено пък в България, където е от трудно до невъзможно да стигнеш от точка до точка б с повече от едно зареждане, като преди това си минал минимум покрай 30 зарядни станции. Временната се менят. А опорните ви точки са същите..
  • #19
    Пропов ( преди 6 месеца )
    Според мен електрокар има смисъл само като 2ра или 3та кола в семейството. И то не във всяко. Да го играе нещо като магаре, че да не вадиш коня за дреболии. Но ако вече имаш нещо тип Корса или Поло, електрокар не ти трябва.
  • #18
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Предизборни глупости! Хибридите не са никакво решение. Те са добри само за производителите. Нормално има пикове и спадове в търсенете на електрички. Просто има кресльовци, които мълчат когато има бум в продажбите на електрички и ги зачеркват при спад.
  • #17
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Абе тези не бяха ли точно хората, които затриха и ГМ и Крайслер и имаха наглостта да ходят до Вашингтон с фирмените джетове да се молят за пари? Не че нещо, но по добре да си гледат пенсиите, а да не разсъждават толкова. Шеви Волт / Опел Ампера - освен в музея, надали има работещ екземпляр.
  • #16
    До 15 ( преди 6 месеца )
    Пропуснал си момента да излезеш на терасата! Електрическите камиони и 20-те милиона тез легодишно бяха през 2030 година, която във вашата реалност беше преди 6 години, щом сега е 2024 при вас. При нас времето тече наобратно и този път вече сме го минали. мога да ти гарантирам че през следващите 10 години до 2014 година продажбите във вашата реалност все повече ще намаляват. Така и така сме се заговорили, излезе ли на терасата поне през декември 2024 да кажеш дали бяха продадени 1,9 милиона?
  • #15
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    МитичкЕ,къде са милионите електрокамиони на Тесла?Още чакаме да наводнят пътищата на Европа.Къде са 20 милиона Тесли годишно, умряха още на 2 милиона,2024 г година може и да са под 2 милиона.
  • #14
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    МитичкЕ,визията на "визионера" Мъск за електричките е напълно погрешна.Случващия се срив в продажбите на електрически автомобили през 2024 година го доказва.
fallback
Последни