fallback

Шест от най-надеждните по-нови бензинови и дизелови двигатели

Тези сравнително съвременни мотори изкарват без проблем стотици хиляди километри

Ерата на двигателите, които изкарваха милион километра без проблем, приключи и е време всички да се примирят с това. Все още обаче има много двигатели в експлоатация, които впечатляват с дълголетие и надеждност, категорични са колегите ни от Autonews, които дават 6 примера за такива задвижващи агрегати.

Строго погледнато, надеждността на всеки захранващ блок се определя в завода. Всеки модел, пуснат в серия, има приблизителен срок на експлоатация преди основен ремонт. Конкретният пробег е посочен в документите на производителя, като той, разбира се, зависи от десетки фактори, които често са трудни за прогнозиране.

Факт е, че експлоатационният живот на старите двигатели наистина е значително (понякога няколко пъти) по-висок от съвременните. Причините са най-различни, като сред тях на преден план излизат няколко. Сред тях, например, е наличието на турбокомпресор, който масово се използва в последно време. Тези мотори обаче са по-натоварени и съответно ресурсът им е по-малък.

Друг важен фактор е обемът на двигателя. Колкото по-голям е той, толкова по-малко е средното натоварване на частите. Също така важна роля играят и материалите за производство. Много от по-старите двигатели са от класически чугун, който е по-малко податлив деформация от съвременните леки алуминиеви сплави.

Най-важното обаче си остава конструкцията на мотора, като тук се прилага основният принцип на механиката - колкото по-малко части има, толкова по-голямо е средното време, което изкарва двигателят без ремонт. Елементи като фазови превключватели, сложна система за директно впръскване, турбокомпресор, изобилие от сензори и др. очевидно намаляват живота на двигателя, дори на теория.

В списъка на Autonews са посочени сравнително модерни двигатели, които отстъпват като ресурс на моторите от 70-те и 80-те години на миналия век, достигащи милион километра пробег. Тези агрегати обаче често имат повече или по-малко модерен арсенал от технически решения, което им позволява достигане не само на по-голям пробег, но и по-нисък разход на гориво и на вредни емисии.

Шест от най-надеждните двигатели (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #24
    Геотги ( преди 7 месеца )
    ОМ 656.929 е най-добрият двигател на Мерцедес!
  • #23
    Той ( преди 7 месеца )
    За какъв съвременен двигател говорите то тук всичко е 20 и нагоре години, така че статията трябва да е кои Стари двигатели издържат милиоче км.
  • #22
    Брандо ( преди 7 месеца )
    ОМ642 основно се вгражда и разпространява чрез Е класата. Германците им навиват по 200 хил., след това турците по 150 хил., а накрая сме ние. Лошото е, че турците не ги поддържат качествено и тук идват гробници.Колкото до самият двг, то наистина 500 хил. км. са често срещани и напълно във възможностите му.
  • #21
    Брандо ( преди 7 месеца )
    ОМ642 основно се вгражда и разпространява чрез Е класата. Германците им навиват по 200 хил., след това турците по 150 хил., а накрая сме ние. Лошото е, че турците не ги поддържат качествено и тук идват гробници.Колкото до самият двг, то наистина 500 хил. км. са често срещани и напълно във възможностите му.
  • #20
    Toto ( преди 7 месеца )
    Нещо се обърках пише най издръжливи те и изброяват най чупливи та да им имам класацийте
  • #19
    анонимен ( преди 7 месеца )
    пежо и двигател лъв с котешко сърчице фхренска енженерна мисъл на кубик празно вещество между ушите турбодвигател без интеркулер е няма таково животно уюи уюи казал французина докато отпива от поредната бутилка вкиснато бургундско и замезвайки с мухлясало сирене
  • #18
    анонимен ( преди 7 месеца )
    1,9 jtd двигателят на фиат е чук. Икономичен, надежден и с много добра динамика.
  • #17
    Обективен ( преди 7 месеца )
    Искам да кажа статия за интелектуално не дотам развити индивиди. Иначе най-добри са също старите CRT черно-бели телевизори.
  • #16
    Обективен ( преди 7 месеца )
    Статия за ***. Предлагам Москвич от 1973 г.
  • #15
    Бумеранг ( преди 7 месеца )
    Простотии на кутии!!! От дизелите забравиха Пежо HDI и Рени DCI Двигатели, които стигат без проблем до 350к, а при по-сериозна поддръжка и над 500к. Забравиха бензинката на Фиат 1.2.... 60 и 80 кончета! Елементарни и брутално надеждни двигатели!!! В общи линии....новите коли са пълен Та.......ак!
fallback
Последни