fallback

Шест от най-надеждните по-нови бензинови и дизелови двигатели

Тези сравнително съвременни мотори изкарват без проблем стотици хиляди километри

Ерата на двигателите, които изкарваха милион километра без проблем, приключи и е време всички да се примирят с това. Все още обаче има много двигатели в експлоатация, които впечатляват с дълголетие и надеждност, категорични са колегите ни от Autonews, които дават 6 примера за такива задвижващи агрегати.

Строго погледнато, надеждността на всеки захранващ блок се определя в завода. Всеки модел, пуснат в серия, има приблизителен срок на експлоатация преди основен ремонт. Конкретният пробег е посочен в документите на производителя, като той, разбира се, зависи от десетки фактори, които често са трудни за прогнозиране.

Факт е, че експлоатационният живот на старите двигатели наистина е значително (понякога няколко пъти) по-висок от съвременните. Причините са най-различни, като сред тях на преден план излизат няколко. Сред тях, например, е наличието на турбокомпресор, който масово се използва в последно време. Тези мотори обаче са по-натоварени и съответно ресурсът им е по-малък.

Друг важен фактор е обемът на двигателя. Колкото по-голям е той, толкова по-малко е средното натоварване на частите. Също така важна роля играят и материалите за производство. Много от по-старите двигатели са от класически чугун, който е по-малко податлив деформация от съвременните леки алуминиеви сплави.

Най-важното обаче си остава конструкцията на мотора, като тук се прилага основният принцип на механиката - колкото по-малко части има, толкова по-голямо е средното време, което изкарва двигателят без ремонт. Елементи като фазови превключватели, сложна система за директно впръскване, турбокомпресор, изобилие от сензори и др. очевидно намаляват живота на двигателя, дори на теория.

В списъка на Autonews са посочени сравнително модерни двигатели, които отстъпват като ресурс на моторите от 70-те и 80-те години на миналия век, достигащи милион километра пробег. Тези агрегати обаче често имат повече или по-малко модерен арсенал от технически решения, което им позволява достигане не само на по-голям пробег, но и по-нисък разход на гориво и на вредни емисии.

Шест от най-надеждните двигатели (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Да припомним само, че по-малкият 4 цилиндров брат на N57, N47 също е с ангренажна верига която издържа "цял експоатационен цикъл" според БМВ. Само, че на практита веригата се износва доста по-бързо поради грешка при проектирането и има редица случай на тотал щета на двигателя дори при 80 000 км. прогег. Тъй като веригата не би трябвало да сменя, тя е отзад на двигателя и за да се смени последният трябва да бъде изваден от коша. Проблемът е описан в десетки статии, включително и в АутоБилд и АМС.
  • #13
    Johnny Bravo ( преди 7 месеца )
    Демек в момента надеждни двг няма така ли да разбирам....но наистина най-издръжливите коли са правени началото на деветдесетте до 2010 горе долу.
  • #12
    Ха ха ха! ( преди 7 месеца )
    Шекерлъци на конвеир! ))))))))))))))))))))
  • #11
    21М ( преди 7 месеца )
    И JTD / JTDM дизелите са успешни!Въпреки модернизациите вече 20+ години.Последните им поколения, дават незасегната надеждност.Якостните свойства на метала при тия агрегати, от най-слабите и опростени,до най-новите им и сложни и мощни такива са забележителни, и тунинга до 350-400к.с. на оригиналните им части само го доказва. Вс.съвременни двигатели чувствително зависят пряко от типа масло и ресурса му.Интервалите за масло са завишени умишлено.6000км градско / 8000км извън и няма яд ...
  • #10
    21М ( преди 7 месеца )
    Повечето материали от този тип, са рекламни драсканици, които често си противоречат. Но написаното в тази е вярно.Потвърждавам с личният си опит.Има двигатели, с относително модерни компоненти, но не прецакани откъм надеждност. (без тези от 2013 до сега) Признанието не идва аплодисменти, а с невъзможността да бъдеш отречен.И дългогодишната експлоатация на горепосочените агрегати го доказа. JTD/JTDM дизела също би трябвало да бъде включен тук. Успешен въпреки модернизациите вече 20+ ...
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Ако тези са от "по новите" то кои са "по статите"!? Посочили сте 20-30 годишни агрегати които дори със подобренията пак са стари концепции.
  • #8
    Aleks ( преди 7 месеца )
    Qko sa novi
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    На стария ми дизел 4 инжектора пълен комплект заедно със гарнитурите струват 280лв. общо. А на новия дизел само 1 инжектор е 740лв. Е това ако не е пладнешки обир и живо изнудване на клиентите не знам какво?
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    След 1999г няма надеждни двигатели. Всичко е *** и ширпотреба. Няма нито един двигател на нито една фирма който да е направен наистина качествено и със мисъл да издържи много години и да се обслужва лесно с евтини и достъпни части. Всичко вече е направено за пари. Да се доят клиентите максимално. И за всяко некадърно инженерно решение се оправдават със еко нормите и регулациите. Лъжа и измама - това произвеждат днес. Ще ми продават инжектори по 1000лв ... абе яяяя....си...
  • #5
    Тинтири_минитири ( преди 7 месеца )
    Че те са на по 20 години вече. А километрите и те не си ги знаят ;)
fallback
Последни