„Кола, наречена Milano, не може да бъде произвеждана в Полша. Това е забранено от закон, който през 2003 г. дефинира италианското звучене. Закон, който предвижда, че не трябва да се дава информация, която подвежда потребителя“.
Така министърът на бизнеса и производството в Италия Адолфо Урсо коментира новия Alfa Romeo Milano, който ще се произвежда в Тихи, Полша. Той припомни за феномена на италианското звучене , широко разпространена практика в търговския сектор, при която италианските думи, изображения или цветове са комбинирани със стоки, които всъщност не се произвеждат на Апенините. Практиката, наред с други разпоредби по въпроса, се регулира от два закона.
„Следователно кола, наречена Milano, трябва да бъде произведена в Италия, в противен случай се дава грешна индикация, която не е разрешена от италианското законодателство“, добавя Урсо, цитиран от Gazzetta.it.
Министърът отговори и на изявленията на главния изпълнителен директор на автомобилната група Карлос Тавареш след срещата със синдикатите, състояла се в Торино на 10 април.
„Работим, за да поставим Stellantis в състояние да произведе най-малко един милион превозни средства в Италия. Абсолютно необходимо е да достигнем 1,4 милиона автомобила свободен пазар и ние можем и трябва да насърчаваме италиански или чуждестранни инвестиции. Този въпрос ние обсъждаме с онези, които вярват в изграждането на производствени предприятия в Европа.
Разбирам, че китайският партньор на Stellantis възнамерява да построи завод в Европа и преценява дали да го направи в Полша, или в други страни. Може да го направи в Италия, добре са дошли. В Испания има седем автомобилни производители, в други страни като Франция, Полша, Германия, Словакия и Унгария пет или шест. Италия е единственият случай в Европа, където има само една автомобилна компания, която не може да задоволи нуждите на вътрешния пазар. Това е аномалия, която трябва да бъде запълнена", каза още министърът.
Лично премиерът на Италия Джорджа Мелони се възпротиви преди седмици срещу производството в Полша на други два модела на компанията – FIAT 600 и Jeep Avenger. Тя цитира абсолютно същия закон като своя министър Урсо.
Тавареш отговори, че Alfa Romeo Milano би струвала базово 40 000, а не 30 000 евро, ако се прави в Италия. И няма да е конкурентна ценово в своя сегмент. Той отиде по-далеч – китайски гиганти искат дори да откупят Alfa Romeo от Stellantis, като разрешат генерално проблема. Таварес разкри още, че азиатците пожелали преди и една от френските марки на компанията, но били твърдо отрязани.
Президентът на Stellantis - Джон Елкан, също говори за китайското предизвикателство в писмото до акционерите: „Китай е и ще продължи да бъде най-големият играч. Със структуриран подход, който се фокусира върху подобни индустрии (автобуси и мотоциклети), батериите (най-скъпите сред автомобилните компоненти, като 70% от литиево-йонните се произвеждат в Китай днес) и базата от евтини и често висококачествени доставчици, тази страна продължава своята експанзия на EV“.
Според Bloomberg - от очакваните общо 16,7 милиона EV автомобили, продадени през 2024 г., 60 процента ще бъдат продадени в Китай. Местните производители също ще продължат да изнасят EV по целия свят.