fallback

Защо BMW успява с електрическите автомобили, докато Tesla буксува

Баварците преминаха границата от 1 милион продажби на коли на ток

BMW е една от малкото компании, продаващи електрически превозни средства, които отчетоха скок на растеж през първото тримесечие на 2024 г., докато в същото време конкуренти като Tesla и Volkswagen изпитват сериозни трудности.

Германският автомобилен производител съобщи, че е доставил 82 700 напълно електрически BMW, Mini и Rolls-Royce на клиенти от януари до март. С други думи, ръстът на продажбите на електрически превозни средства се е покачил с почти 28% в сравнение със същия период на предходната година. Продажбите на модели, захранвани с батерии – включително i4, iXi и i7, съставляват по-голямата част от продадените електромобили и, като те са нараснали с над 40%.

От компанията се похвалиха, че общите продажби на електрически автомобили са преминали границата от 1 милион, като това се случва 11 години след пускането на пазара на първото BMW, задвижвани изцяло на ток - i3. Баварците очакват, че именно електромобилите ще бъдат основен двигател на растежа на продажбите през 2024 г., като прогнозират, че ръстът ще бъде двуцифрен.

В същото време Volkswagen съобщи, че продажбите на електромобили са намалели с 3% до 136 400 единици, като това се дължи отново на 24% спад в продажбите в Европа и 16% спад в САЩ. Този резултат идва, въпреки че Volkswagen продаде 41 000 електрически коли в Китай, където регистрира 91 % увеличение на фона на продължаващата ценова война и нарастващата конкуренция.

На свой ред, големият конкурент на BMW - Mercedes-Benz, регистрира 8% спад в продажбите на EV. Автомобилният производител от Щутгарт обясни резултата с отслабването на потребителското търсене в Германия, след като властите в страната прекратиха програмата за субсидиране на EV.

Лидерът в сегмента на електромобилите - Tesla, също среща сериозни трудности, като записа първия си годишен спад на продажбите от 2020 г. Това обаче не важи за два от неговите конкуренти, които се появиха на пазара през последните години. Lucid Motors отчете 40% ръст спрямо миналата година, докато Rivian увеличението през последното тримесечие е цели 70%.

fallback
  • #8
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката електричка,не вдяваш ли?БМВ правят автомобили,Тресла нещо което само прилича на автомобил.
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Изброяваш факторите, които са неподходящи за закупуването на електромобил. Това че за един и същ човек са подходящи както бензинови така и електрически или дизелови автомобили, както и марки, вече опира до неговия избор какво ще си купи. Някои богати хора до последно ще си карат бензинови автомобили, защото ги кефят. Както виждаш дори в Норвегия където данъците са по-високи от цената на самия автомобил продължават да се карат бензинови автомобили. Това за 100% си е ваша фантазия.
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Също тогава беше че това са хората с гаражи, с къщи край града които правят много но кратки пътувания са само за тях. Пък сега какво излиза хем имат всички условия хем не ги купуват
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Преди време аз ти бях казвал че който има 100к за кола не му пука за разходите за поддръжка, за да си купи електричка. Ти ми отговори че имат 100к точно защото си правят сметката. Сега нещо се извъртяха нещата.
  • #4
    До 2 ( преди 7 месеца )
    Както виждаш когато цените са почти еднакви, продажбите на електромобили вървят. При луксозните марки никой не ги купува за да пести от гориво и разликата няма да е кой знае каква. Особено на пазари като Германия при които зареждането на ток може да ти излезе и по-скъпо отколкото с дизел. Но при изравняване на цените в бюджетния клас след години, когато вече е изградена и зарядната инфраструктура, а цените на тока са паднали, сривът на продажбите на ДВГ ще е лавинообразен и необратим.
  • #3
    Гостенино ( преди 7 месеца )
    Не върви бизнеса, нали? Затова не искаш да се обзавеждаш че тази година ще бъдат продадени повече електромобили отколкото миналата година? Като че марката има значение след като продажбите на електромобили се увеличават. Дали ще е Тесла BMW или китайците, тази година ще бъдат продадени повече електромобили отколкото миналата година и така ще е с всяка изминала година в дългосрочен план. Ако има спад на продажбите, още на следващата година цените ще паднат заради пренасищане.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако единствената пречка на електричките е разликата в цената с ДВГ защо се продават все още луксозни ДВГ - там разликата където я има е пренебрежителна?
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Защото БМВ е марка до която никога няма да се докоснат нито Тресла, нито ВАГ. В момента правят единствените коли които никъде не скърца където и да натиснеш по интериора и всичко е направено на ниво. Не се продадоха на Китайци, изчистиха се от кърлежи като Рейндж Роувър, не ламтят да купуват марки шир потреба и маркетинговия им отдел винаги се вслушва в желанията на клиентите им. Това го няма в нито една марка по света, а са трошляци само за тези които купуват 25 годишни коли от марката.
fallback
Последни