fallback

Защо BMW успява с електрическите автомобили, докато Tesla буксува

Баварците преминаха границата от 1 милион продажби на коли на ток

BMW е една от малкото компании, продаващи електрически превозни средства, които отчетоха скок на растеж през първото тримесечие на 2024 г., докато в същото време конкуренти като Tesla и Volkswagen изпитват сериозни трудности.

Германският автомобилен производител съобщи, че е доставил 82 700 напълно електрически BMW, Mini и Rolls-Royce на клиенти от януари до март. С други думи, ръстът на продажбите на електрически превозни средства се е покачил с почти 28% в сравнение със същия период на предходната година. Продажбите на модели, захранвани с батерии – включително i4, iXi и i7, съставляват по-голямата част от продадените електромобили и, като те са нараснали с над 40%.

От компанията се похвалиха, че общите продажби на електрически автомобили са преминали границата от 1 милион, като това се случва 11 години след пускането на пазара на първото BMW, задвижвани изцяло на ток - i3. Баварците очакват, че именно електромобилите ще бъдат основен двигател на растежа на продажбите през 2024 г., като прогнозират, че ръстът ще бъде двуцифрен.

В същото време Volkswagen съобщи, че продажбите на електромобили са намалели с 3% до 136 400 единици, като това се дължи отново на 24% спад в продажбите в Европа и 16% спад в САЩ. Този резултат идва, въпреки че Volkswagen продаде 41 000 електрически коли в Китай, където регистрира 91 % увеличение на фона на продължаващата ценова война и нарастващата конкуренция.

На свой ред, големият конкурент на BMW - Mercedes-Benz, регистрира 8% спад в продажбите на EV. Автомобилният производител от Щутгарт обясни резултата с отслабването на потребителското търсене в Германия, след като властите в страната прекратиха програмата за субсидиране на EV.

Лидерът в сегмента на електромобилите - Tesla, също среща сериозни трудности, като записа първия си годишен спад на продажбите от 2020 г. Това обаче не важи за два от неговите конкуренти, които се появиха на пазара през последните години. Lucid Motors отчете 40% ръст спрямо миналата година, докато Rivian увеличението през последното тримесечие е цели 70%.

fallback
  • #18
    Пропов ( преди 7 месеца )
    БМВ си е БМВ, не може да се обясни. Или имаш душа (пари ще се намерят) за хубава кола, или си втренчен само в банковата си сметка и се дрънкаш в нещо бюджетно.
  • #17
    Лудория до Факт ( преди 8 месеца )
    Защо пропусна Порше? Навярно защото не се клати, не ръждясва, не е зле проектиран и е немски?
  • #16
    Факт ( преди 8 месеца )
    А бе факта е че за целият си живот една читава Немска кола не съм видял.Мерседе 190,124 221 140 и тн. Зле проектирани нестабили клатещи се шлепове с плачевна антикорозионна защита.Бмв е36,46,90 същите при това абсолютно неуправляеми никаква стабилност.
  • #15
    имо ( преди 8 месеца )
    Тесла продават толкова електрички колкото БМВ продават автомобили изобщо. Буксува единствено главата на драскача, който е измислил тая стания.
  • #14
    q ( преди 8 месеца )
    О-оо Пвпи ми тя страшна статия бе! Едните с 80000 продадени на загуба, били излетяли, а другите с 400 000 продадени с 8500 долара печалба на всяки автомобил го били закъсали. То бива пропаганда за ***, ама уважавайте малко своите читатели.
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    може би защото са по-добри от теслата
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Отговорът e леден. Щото клиентите на бмв не са особено умни. Каквото предлага бмв те ще го купят. И джапанки бмв ще купят.
  • #11
    До #1 ( преди 8 месеца )
    Страхотните фирми BMW, Mini и Rolls-Royce са доставили 82 700 електрически коли. Ръст от почти 28% в сравнение със същия период на предходната година. А кофти фирмата Volkswagen е доставила 3% по-малко коли, но те са 136 400 или иначе казано с около 60% повече от BMW, Mini и Rolls-Royce!
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Супер! Много е яконкато го jailbreak-неш и го почовъркаш малко, тя да ти пасне баш, да си сложиш разни и тересни неща (waze на дашборда е яка схема) и да отрежеш тоташнов ръзката с кораба майка. На BMW не им пука особено, ама пусти му регулатори ... Както и да е, ше ги оправим скоро и тях.
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    5-ти, точно преди година имах право да избирам 5 серия - Е или ДВГ. Направих си сметката, че 80к+ (Евро) не си заслужават за една "пазарска чанта", на която аз трябва да слугувам а не обратното.
fallback
Последни