IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo отваря завод за електромобили в Словакия

Това ще позволи на шведите да намалят зависимостта си от Китай

Шведският производител Volvo вече няма да бъде толкова зависим от фабриките на своите партньори в Китай. Компанията получи финансова помощ от ЕС за изграждането на нов завод за електрически автомобили в Словакия.


Volvo завод


В момента Volvo има производствени съоръжения в Европа, САЩ и Китай, но те не са на шведската марка, а на азиатските й партньори. На европейския континент компанията разполага със завод в Торсланда (близо до Гьотеборг), както и със завода в Гент (Белгия), където се сглобяват основно модели с нулеви вредни емисии като EX40 и новото EX30.

Към двете фабрики до няколко години ще бъде добавена трета, след като Volvo получи значителна капиталова инжекция от ЕС. Тя е на стойност 267 млн евро, към които шведската марка ще добави доста по-малка сума - 1,2 млн евро, но в замяна на това ще наеме повече от 3000 души. Те ще започнат работа в завода през 2026 г., когато се очаква съоръжението да бъде напълно готово.

На свой ред, с отварянето на новата фабрика Словакия продължава да укрепва стратегическата си позиция на пазара на европейската автомобилна индустрия. В страната вече присъстват автомобилни гиганти като Volkswagen, Stellantis, KIA и Jaguar Land Rover, като плановете се от техните конвейери да слизат по 250 000 електромобила на година. Сред тях ще бъдат и два нови модела на ток на Volvo - бъдещото EX60, както и вече потвърденото ES90.

Изграждането на нова фабрика е от огромно значение, тъй като ЕС подготвя въвеждането на нови тарифи върху електрически превозни средства от Китай. Това ще доведе до увеличение на цените на моделите, внасяни от азиатската държава. Заводът в Словакия ще облекчи тежестта на допълнителните разходи.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Набутйте си го ве не ди струват тея *** китайски
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    5-ти, кой ще работи? Застаряващо и намаляващо население, (или с увеличаващо се неграмотно такова), липса на ифраструктура.. и каквото и да си говорим е в ъгъла на Европа.Виж къде е Словакия.. А колко опита имаше за производсвто на коли в България и какво се случи? Еми те тези неща се виждат. и от останалите.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    има лесно не си купувайте китайското волво и без това много шматароци изгоряха купувайки си китайска кола с шведска емблема радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Волво винаги са били коли за пенсионери. Няма правда на този свят, щом СААБ вече няма, а Волво строят нови заводи.
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ето за този сценарий говоря в темата за залежалите на пристанищата китайски автомобили. Почти напълно притежават volvo, притежават голяма част от mercedes, както и от други марки. Предвид неограниченото финансиране от партията могат да си напазаруват някоя друга европейска марка и от нейно име да си построят "европейски заводи" като печалбите си изтичат към Китай. Те даже не бързат да печелят сега и веднага, за разлика от истинските европейци. Те имат дългосрочна игра да се избавят от конкyренци
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 2 месеца )
    Не "шведите ще увеличат независимостта си от Китай", а китайските фирма-собственик ще избегне европейските рестрикции към вноса от там! На всичкото отгоре с помощта на ЕС!