Електрическият Mercedes G-Class най-накрая има име. Противно на докладите, които сочат, че офроудърът ще бъде първият модел, който ще се откаже от марката EQ, двете букви остават. Вместо да се нарича EQG като концепцията, производствената версия ще бъде кръстена „G580 с EQ технология", след като дебютира по-късно този месец на автосалона в Пекин.
Тъй като се нарича „G580“, спокойно можем да приемем, че има повече мощност от бензиновия G550. За моделната година 2025 обикновената G-Class загуби V8 в полза на „мек“ хибрид с редови шестцилиндров двигател, който развива 443 к.с. и 560 Нм. Електрическият вариант обаче няма да надмине AMG G63, който разчита на V8 с 577 к.с. и 850 Нм.
Очаква се електрическата G-Class да има четири двигателя - по един на всяко колело - и капацитет на батерията 100 kWh. Това трябва да му осигури пробег от над 350 км, което не е особено впечатляващо, но все пак става въпрос за тежък SUV. Допълнителен батериен пакет с висока плътност заради силициевия анод трябва да бъде пуснат през 2025 г.
G580 с EQ технология няма да бъде първият електромобил с четири двигателя от Mercedes, тъй като тази титла отива при SLS AMG Electric Drive от 2012 г. Той ще се нуждае от цялата мощност, която може да получи, като се има предвид, че шефът на гамата G на германския производител Емерих Шилер твърди, че всъдеходът ще тежи по-малко от 3500 кг.
На автосалона в Китай луксозната марка ще представи още обновения EQS, както и Mercedes-AMG GT 63 S E Performance с plug-in хибридна V8 настройка. От компанията обещават още премиери на модели на Maybach, като и представяне на цялата гама на E-Class.