IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes показа обновената G-Class

Всъдеходът стана мек хибрид и получи прозрачен преден капак

За много хора офроуд превозните средства се идентифицират с Mercedes G-Class. Родената през 1979 г. икона си остава отправна точка за автомобил впечатляващи способности извън пътя. Вече близо половин век моделът се обновява редовно, но запазва първоначалния си стил.


Mercedes-Benz G-Class, 2024


Сега германският производител обнови легендата, която запазва добре познатите ъгловати форми, както и типични за всъдехода детайли като големите дръжки на вратите, откритото резервно колело на вратата на багажника и конзолните предни мигачи в горната част на предния капак.

Новостите във външния вид включват предна решетка с четири хоризонтални ламели вместо предишните три, преработени брони и задна камера в нова позиция над държача на регистрационния номер. Има и някои елементи, които ще открием в предстоящата електрическата G-Class, наречена EQG – като предните колони с нов профил и други детайли, които подобряват цялостната аеродинамика.

Стандартно обновеният Mercedes G-Class е оборудван с аеродинамично оптимизирани 18-цолови алуминиеви джанти (максималният размер е 20 цола) и изцяло LED High Performance светлини. При избор на пакет „Professional Line Exterior", клиентът получава решетки на фаровете, специални калници и гуми за всякакъв терен на 18-цолови колела, които подчертават офроуд характера на автомобила.


Mercedes-Benz G-Class, 2024


Рестайлингът засяга и версията Mercedes G 63 AMG, която се разпознава по цвета - MANUFAKTUR hyper blue magno, а също така и по специфична за AMG броня с нови въздухозаборници и вложки от неръждаема стомана. MULTIBEAM LED матричните светлини са стандартни за този вариант.

Интериорът на Mercedes G-Class, моделна година 2024 също е ревизиран, но цялостният декор остава същият като при предишната версия - типичната дръжка от страната на пътника и превключвателите за трите блокировки на диференциала запазват местата си.

Воланът е нов и е взет от останалата част от гамата на Mercedes, като има сензорни контроли и разделени хоризонтални спици. Арматурното табло отново е доминирано от цифрови инструменти и информационно-развлекателни екрани (съвместими с Android Auto и Apple CarPlay), с диагонал от 12,3 инча всеки. Като опция можете да се поръчат и 11,6-инчови сензорни екрани за пътниците отзад. Има и индукционна плоча за безжично зареждане на смартфона.


Mercedes-Benz G-Class, 2024


Стандартно се предлага навигация с добавена реалност, показваща изображения на пътя на централния монитор, подобрени с информация за завои, светофари и др. Последното поколение на системата MBUX включва и усъвършенстван гласов асистент за управление на различни функции само с глас.

За първи път гамата двигатели на новата G-класа е напълно електрифицирана чрез 48-волтова мека хибридна система. Версията Mercedes G 500 е оборудвана с 3,0-литров редови шестцилиндров турбодвигател с електрическа турбина. Той развива 449 к.с. и 560 Нм, към които се добавят още 20 к.с. и 200 Нм от електрическата система.

Дизеловият вариант G 450 d развива 367 к.с. и 750 Нм, към които може да се добави и усилването на електрическана система, налично за кратък период от време. И двете версии стандартно са оборудвани с 9-степенна автоматична скоростна кутия.


Mercedes-Benz G-Class, 2024


Топ-версията Mercedes G 63 AMG пък разчита на класическия 4,0-литров V8 с 585 к.с. и 850 Нм въртящ момент, който също е мек хибрид. Официалните данни показват 4,4 секунди за достигане от 0 до 100 км/ч и 220 км/ч максимална скорост (240 км/ч при избор на пакета AMG Performance.

Шасито на всъдехода си остава същото като досега - с механично заключване на трите диференциала и независимо окачване с преден мост с двойни носачи и твърд заден мост. Пътният просвет е най-малко 241 мм, като позволява максимална дълбочина на газене 70 см.

Окачването има регулируеми адаптивни амортисьори е стандартно, след като досега беше опция. Системата е в състояние непрекъснато да регулира настройката на амортисьора според ситуацията на шофиране, като автоматично намалява движенията на каросерията. Разбира се, всеки компонент е проектиран да издържа на вода, бродове, камъни и кал.


Mercedes-Benz G-Class, 2024


Всъдеходът получава редица технологични функции, сред които е „Прозрачен преден капак“, който, благодарение на 360-градусовите външните камери, позволява да се наблюдава какво има под автомобила, за да се избегне сблъскване с особено трудни препятствия.

Mercedes G-Class никога не е бил евтин и този фейслифт не е изключение. Вече е известно, че цените на модела в Германия ще започват от 122 808 евро.


Още снимки на обновената G-Class - вижте в галерията:


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До #3 ( преди 8 месеца )
    Дифендър? Виждал съм немалко закъсали по магистралите. В Autobild рекламираха глокс за оффроуд любители, водачи на Дифендър, който започва с инструкции за смяна на полуоски в полеви условия. Ефект от умопомрачителния въртящ момент на зверския му двигател от има-няма два литра и половина.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 8 месеца )
    Даже много са я заоблили. Предишните поколения бяха много по квадратни. W463 беше последната истинска G класа щото е на същата рама и окачване на която са и военните версии. А това сега новото е нещо съвсем различно. Луксозен SUV, пълен електроника и екстри, алуминиево окачване отпред....абе почти нищо общо няма със старата G освен че външно има подобен силует. Останалото е съвсем различно.
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    qqq ( преди 8 месеца )
    "Икона" на офроуда е Дифендърът, това го няма никъде, освен по парвенюшките мокри сънища.
  • #2
    0 rate up comment 2 rate down comment
    qqq ( преди 8 месеца )
    особено съм впечатлен от "аеродинамично оптимизираните ... джанти"! изключително подобряват цялостната аеродинамика на сандъка!
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    квадрат откъдето и да го погледнеш ... какво пък толкова го обновяват , пак ще е квадрат