IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Смяна на гума за 400 000 евро? Да, при Mercedes SLR McLaren

Използването на крик е най-скъпата грешка на света, бие дори загубата на ключ за Bugatti

Суперавтомобилите обикновено харчат пари за поддръжка, съизмерими с тяхната цена. Те са от друг свят, като 35 000 евро отиват за основен ремонт в Bugatti, например. 
 

Макларън Мерцедес


Но това е нещо предвидимо и едва ли ще трогне собственик, който е извадил някой и друг милион за покупката им.  Въпреки това едва ли някой очаква, че опит за смяна на спукана гума на Mercedes SLR McLaren може да струва близо 400 000 евро.

Звярът минаваше за един от най-зрелищните суперавтомобили в началото на века и в същото време вече е един от най-забравените. Съвременник на Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT и Pagani Zonda, SLR се възприема като нещо като Mercedes SL „на стероиди“.
 

Макларън Мерцедес


Mercedes SLR McLaren е роден за първи път като концептуален автомобил, Vision SLR , който дебютира на автомобилното изложение в Детройт през 1999 г. „Сребърната стрела на утрешния ден“, вдъхновена от Mercedes-Benz 300SLR Uhlenhaut Coupé, се ражда от партньорството между Mercedes-Benz и McLaren във Формула 1. SLR е както почит към миналото на марката, така и визия към бъдещето.

McLaren F1 беше спрян от производство преди няколко години и новият екип на McLaren Automotive служи само за поддръжка на уличния вариант. Предложението, направено на Mercedes от McLaren за направата суперавтомобил, зарадва германците. Но нямаше нищо общо с това, което Гордън Мъри , все още отговарящ за техническия екип на McLaren, си беше представял.

Геният скоро осъзна, че проектът има много повече смисъл като концептуална кола, отколкото като спортна. Първоначалното предложение на Мъри беше за модел с V8 двигател в средата отзад. Вместо това той беше изправен пред задачата да създаде суперавтомобил в рамките на ограниченията на оригиналния дизайн на Vision SLR.
 

Макларън Мерцедес


В крайна сметка роденият в ЮАР инженер направи каквото можа, като премести V8 възможно най-назад в шасито. Двигателят е на метър от предната броня и на 50 см зад предната ос, а резервоарът за гориво е възможно най-ниско зад него. И тези две технически решения обясняват безконечния му преден капак, както и страничните ауспуси, разположени зад предните колела.

Двигателят, проектиран от германската марка и ръчно сглобен от AMG , е 5,4-литров V8 с  компресор, който гарантира 626 к.с. при 6500 об/мин. Въпреки че е свързан с петстепенна автоматична скоростна кутия, това не му пречи да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди и да развива максимална скорост от 332 км/ч.

През 2005 г., когато се появи на пазара, това бяха цифри по силите на много малко автомобили. Произвеждаше се 12 години, като бяха продадени 2150 бройки, включително 75-те лодки Stirling Moss.

 
Макларън Мерцедес


Но без съмнение най-зрелищният му елемент е шасито. И в това се крие възможната абсурдно висока цена на ремонт. SLR разполага с шаси от въглеродни влакна с невероятно здрава централна клетка. Има програмирани зони на деформация от въглеродни влакна както отпред, така и отзад. Това беше тотална новост при сериен модел.

За целта McLaren модернизира производствения процес на шасито от въглеродни влакна, който обикновено се извършваше на ръка. Компанията вкара роботи, които тъкат, шият и оплитат сложните структури от влакна в специално построен производствен завод в Уокинг.

Шасито от въглеродни влакна на SLR е изключително леко и здраво, но в същото време е изненадващо крехко. В случай на проблем с гумата и смяната й, колата трябва да бъде абсолютно равномерно повдигната. Иначе има риск предното стъкло да се счупи поради натиска, който клетката оказва. 

И което е още по-сериозно, централната клетка може дори да се счупи. Поради тази причина McLaren е предоставил тези специални адаптери, които се завинтват към шасито на SLR. Трябва да отворите капака, багажника и вратите, така че тялото да се „отпусне“. Невероятно досаден процес, нали! И то за смяна на едно колело или на карбон-керамични спирачни дискове, които между другото струват 12 000 евро плюс още 2000 евро за накладки.
 
 

Макларън Мерцедес


Очевидно повдигането на тази кола с обикновен крик е забранено, последствията могат да бъдат катастрофални до степен да се наложи да я обявите тотална щета. А повреденото шаси от въглеродни влакна не може да бъде поправено, поне не безопасно. Mercedes SLR McLaren в момента струва между 390 000 и 1 милион евро, в зависимост от версията, пробега и колко рядък е.

Така в класацията на глупавите грешки, които могат да струват много скъпо, тази взима първото място. На този фон да изгубите ключа за Bugatti Chiron изглежда като детска игра. Нищо че ще ви излезе колкото нова Dacia.

 

0 от 500