Отношенията между производители на автомобили, най-вече тези от премиум-сегмента, и външните доставчици на оборудване се влошават и са на път да стигнат до дъното. А проблемът е увеличаващите се случи на дефектни или липсващи компоненти, което води до забавяне на доставките, големи сервизни акции и милиарди пропуснати печалби в BMW, Mercedes и Audi, съобщава германското издание Handelsblatt.
Според информацията в последно време споровете между производители и доставчици стават все по-ожесточени. Bosch, например, не може да достави на Mercedes достатъчно 48-волтови батерии, заради което производителят на автомобили е загубил над милиард евро печалба.
В същото време BMW има проблеми с електронните спирачки на Continental. В резултат на това базираната в Мюнхен компания трябва да изтегли 130 000 автомобила, като цената на сервизната акция може да бъде няколкостотин милиона евро.
Конкурентът Audi също има проблем, като води тежък спор с производителя на части и оборудване Vitesco за предполагаемо дефектни ремъчни стартерни генератори. Поразителното във всички случаи е, че проблемите не засягат нови компоненти или сложен софтуер, а по-скоро детайли като спирачки или алтернатори.
Индустрията на доставчиците се оплаква, че нарастващите разходи и натиск при доставка на производителите са основната причина за подобни грешки. В същото време топ-мениджърите на Mercedes твърдят, че Bosch действа по „аматьорски начин“ и „не е за вярване какво се случва тук“.