fallback

Луксозният SUV на Hongqi предизвика германските си конкуренти на техен терен

Дори в топ-версията си електрическият E-HS9 е по-евтин от бензиново BMW X7

В много отношения Германия е епицентърът на модерните луксозни превозни средства, като марки като Audi, BMW, Mercedes и Porsche определят стандарта в повечето категории. Дори най-престижните брандове в Англия са собственост на германски автомобилни групи, включително Rolls-Royce и Bentley. Затова е съвсем естествено, че най-луксозната местна марка на Китай - Hongqi, иска да навлезе на германския пазар.

Hongqi, често наричан „Ролс-Ройс на Китай“ заради луксозните си автомобили и най-вече заради дизайнерския си език, е собственост на FAW - вторият по големина държавен автомобилен производител в Китай. През 2018 г. FAW нае Джайлс Тейлър, бивш главен дизайнер на Rolls-Royce. Неговото влияние ясно си личи при електрическия SUV E-HS9, чийто дизайн загатва за предишната работа на англичанина по Rolls-Royce Cullinan.

След като вече установи присъствие на някои европейски пазари, включително Норвегия, Дания и Исландия, сега Hongqi стъпва и в Германия именно с модела E-HS9, който предлага привлекателен дизайн заедно с триредово оформление за седем пътника. Електрическият SUV ще се предлага с избор от две батерии. Първата разполага с 99 kWh, осигурявайки на водачите пробег до 465 км по цикъла WLTP. Втората опция е само европейския пазар и предлага батерия със 120 kWh, увеличаваща обхвата до 515 км.

Благодарение на скоростта на зареждане до 140 kW, E-HS9 може да възстанови до 100 км пробег за 10 минути на станция за бързо зареждане. Голямата батерия се побира без проблеми в китайския SUV, благодарение на общата му дължина от 5209 мм, която го прави малко по-дълъг от BMW X7.

Подобно на баварския пълноразмерен луксозен SUV, моделът на Hongqi предлага три реда седалки за седем пътника. Въпреки това, версията с по-голяма батерия идва само с шест места. Тя набляга повече на лукса с кожена тапицерия, но и двата модела се възползват от функции като адаптивен круиз контрол, LED матрични фарове и др.

Цените за E-HS9 тръгват от 80 000 евро, докато версията Exclusive Long Range започва от 102 995 евро. За сравнение, цените на задвижваното от двигател с вътрешно горене BMW X7 в Германия стартират от 103 000 евро.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Както вече е отбелязал коментар 1, премиум не се купува рационално и след сравнение на данните от каталозите. 15-20 процента по-евтино изобщо не правят впечатление на клиентите на немските премиуми. Ако не беше така, цялата индустрия за луксозни стоки нямаше да съществува, барабар с торбите на Луи Витон за хиляди долари например. А иначе за предизвикването, и аз мога да предизвикам Майк Тайсън на ринга, защото вече е на 60 и кусур години, ама на всички е ясно как ще завърши това.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Евтините китайци продължават да ни заливат. От една страна, ако не беше по-евтино от Х7 никой няма да му обърне внимание, от друга страна коли в този клас се купуват основно защото са скъпи - никой не търси нещо така на далавера.
fallback
Последни