fallback

Луксозният SUV на Hongqi предизвика германските си конкуренти на техен терен

Дори в топ-версията си електрическият E-HS9 е по-евтин от бензиново BMW X7

В много отношения Германия е епицентърът на модерните луксозни превозни средства, като марки като Audi, BMW, Mercedes и Porsche определят стандарта в повечето категории. Дори най-престижните брандове в Англия са собственост на германски автомобилни групи, включително Rolls-Royce и Bentley. Затова е съвсем естествено, че най-луксозната местна марка на Китай - Hongqi, иска да навлезе на германския пазар.

Hongqi, често наричан „Ролс-Ройс на Китай“ заради луксозните си автомобили и най-вече заради дизайнерския си език, е собственост на FAW - вторият по големина държавен автомобилен производител в Китай. През 2018 г. FAW нае Джайлс Тейлър, бивш главен дизайнер на Rolls-Royce. Неговото влияние ясно си личи при електрическия SUV E-HS9, чийто дизайн загатва за предишната работа на англичанина по Rolls-Royce Cullinan.

След като вече установи присъствие на някои европейски пазари, включително Норвегия, Дания и Исландия, сега Hongqi стъпва и в Германия именно с модела E-HS9, който предлага привлекателен дизайн заедно с триредово оформление за седем пътника. Електрическият SUV ще се предлага с избор от две батерии. Първата разполага с 99 kWh, осигурявайки на водачите пробег до 465 км по цикъла WLTP. Втората опция е само европейския пазар и предлага батерия със 120 kWh, увеличаваща обхвата до 515 км.

Благодарение на скоростта на зареждане до 140 kW, E-HS9 може да възстанови до 100 км пробег за 10 минути на станция за бързо зареждане. Голямата батерия се побира без проблеми в китайския SUV, благодарение на общата му дължина от 5209 мм, която го прави малко по-дълъг от BMW X7.

Подобно на баварския пълноразмерен луксозен SUV, моделът на Hongqi предлага три реда седалки за седем пътника. Въпреки това, версията с по-голяма батерия идва само с шест места. Тя набляга повече на лукса с кожена тапицерия, но и двата модела се възползват от функции като адаптивен круиз контрол, LED матрични фарове и др.

Цените за E-HS9 тръгват от 80 000 евро, докато версията Exclusive Long Range започва от 102 995 евро. За сравнение, цените на задвижваното от двигател с вътрешно горене BMW X7 в Германия стартират от 103 000 евро.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Да, луксозните дизели се появиха най-вече поради данъчни извращения по Европа. Нали по едно време дизелът беше обявен за спасителят на планетата поради по-малкото отделяно СО2, поради което данъчните ставки бяха направени да е прекалено изгодно за фирмите да купуват дизели. А повечето "премиуми" все пак са регистрирани на фирми. Сега историята с данъчните стимули се повтаря 1:1 и при електричките.
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Големите луксозни дизели всъщност са самоходна данъчна измама - имат смисъл само ако ги регистрираш фирмени без ДДС и после пак да ги караш на нафта без ДДС. Това с въртящият момент важеше преди да дойдат турбо бензините.
  • #10
    Лудория до 6-ти ( преди 8 месеца )
    Не карам и не искам да притежавам автомобили, които са свързани по някакъв начин с VW. Между другото, много от притежателите на електрически автомобили излизат с доста подобни доводи на твоите и за електрокарите - голям въртящ момент от началото, икономия на гориво, ускорение и какво ли още не... Но тези, дето ги познавам с електромобили, са ги закупили на мястото на дизелови премиуми.
  • #9
    Лудория до 6-ти ( преди 8 месеца )
    Никак не си прав в предположението, но това е нормално за умствено-изостанал. Не знам колко заможни хора познаваш, но тези които познавам са селски скръдзи - купуват скъпи, но дизелови автомобили поради интелектуална недостатъчност и икономия на гориво. И си прав за въртящия момент на дизела - това е причината да се слага на камиони, трактори, джипове, микробуси... на МПС-та за работа, които нямат за цял да са премиум. Ах, да, и на немски премиуми за съмнителни субекти на изток от Германия.
  • #8
    До 6 ( преди 8 месеца )
    Качи се веднъж на бензинов осмак и ще я забравиш на момента тая тъпотия с въртящия момент на дизелите. На горе по баира към Траянови врата ги подминавам като спрели докато безпомощно бучат и хвърлят сгурия изотзадзе :-;
  • #7
    Мда ( преди 8 месеца )
    Дори в Китай, тези които си купувам БМВ, Мерцедес и т.н. няма да го погледнат това нещо, какво остава за Европа и Щатите! Това е за прошляци които ще цънкат последната стотинка да си купят фейк лукс и после да обясняват как е същото като ония, *** по евтино.
  • #6
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Да бе, дизел се прави само за да минеш евтинко! Личи си че опита ти се свежда до Пасат Б4 в най-добрия случай, и манталитета ти е толкова! Дизеловия двигател има едно основно предимство (освен да му набавяш крадена нафта от жепейци и тираджии) казват му висок въртящ момент! Който при коли по 2-3 тона е съществен! Най вероятно тези които си купуват нови БМВ X6 M, нямат пари да сипват бензин, нали? И от 5лв разлика в разхода на 100км ще я докарат!
  • #5
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Ако зависеше само от цената и за да изпъкнеш сред масите, не трябва да има дизелови премиум автомобили. Но има и са продаваеми. Не случайно Ролс Ройс не предлагат дизел - двигател за трактори и камиони, и за евтинко да минеш. Дори в България си купуват БМВ X6 M с дизел. Защо го има - немци, хем уж да е луксозно, ама и евтинко откъм гориво да минат. Така че може и китайците да минат за премиум - луксозно, мига навярно тук-таме и на ток. Като паркираш до X7 това, не знам кое ще събере повече селфи
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    200 k за китаеца. Не си играят на шикалки
  • #3
    Пешо ( преди 8 месеца )
    Кой ще си купи тая грозотия?
fallback
Последни