Френският производител DS планира да стане изцяло електрически, но преди това добавя нов хибриден задвижващ агрегат в гамата си, който ще се предлага за моделите 3 и 4.
Двата модела вече ще се предлагат с 1,2-литров, 3-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъл на Милър. Той е описан като „значителна еволюция на предишното предложение“. От DS твърдят, че агрегатът проектиран с мисъл за хибридизацията и включва нова верига за синхронизация, както и нов турбокомпресор с променлива геометрия.
Двигателят произвежда 134 к.с. и въртящ момент 230 Нм. Той е съчетан с нова 6-степенна трансмисия с двоен съединител, оборудвана с интегриран електрически мотор, произвеждащ 28 к.с. и 55 Нм. Моторът се захранва от малка литиево-йонна батерия от 0,9 kWh и може да задвижва автомобила при ниски скорости.
Благодарение на тази система хибридният вариант е почти 20% по-ефективен от DS 3 PureTech 130 Automatic. В допълнение към по-ниските емисии и разход на гориво, моделът е с 1,2 секунди по-бърз, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,4 секунди.
Показателите на DS 4 Hybrid са подобни, като клиентите могат да очакват до 16% подобрение на горивната ефективност. Моделът също така е с 1,2 секунди по-бърз от варианта PureTech 130 Automatic, тъй като ускорява до 100 км/ч за 10,4 секунди.
В допълнение към хибридното задвижване, моделите включват няколко други актуализации, включително система за предупреждение за пешеходци и актуализирани дисплеи, които показват специфична за хибрида информация. Освен това, тъй като хибридните компоненти са монтирани под капака и пода, товарното пространство остава непроменено.
От френската компания съобщиха още, че ще намалят броя на нивата на оборудване до две - Pallas и Etoile, за всички модели без възможност за поръчка на допълнителни опции. Всъщност изборът на купувачите ще бъде съкратен само до цвят на каросерията и оборудване на салона. Това ще позволи спестявянето на пари за концерна Stellantis, който е собственик на премиум-марката.