fallback

Шефът на Stellantis: Електрическите автомобили не са решение за всеки!

За истински пробив батериите им трябва да бъдат два пъти по-леки, заяви Карлос Тавареш

Електрическите превозни средства може да са решение за мобилност за някои, но не за всички. Това припомни Карлос Тавареш, главен изпълнителен директор на Stellantis, на организирания от компанията форум Freedom of Mobility.

Това не е първото подобно изявление на един от най-влиятелните топ-мениджъри в автомобилната индустрия. Мнението му се споделя и от други шефове на големи производители, които също са предпазливи относно прехода към електричество и изпитват сериозни съмнения по-специално относно батериите.

Според Тавареш все още е необходим „значителен пробив по отношение на химията на батериите“, за да се намали теглото им наполовина през следващото десетилетие. Португалският шеф на Stellantis допълва, че водородът също не е алтернатива за настоящата масова мобилност заради „много високата“ му цена“, докато споделеното пътуване изглежда най-доброто решение, поне за градските райони.

Тавареш отбеляза, че настоящите електромобили с пробег от приблизително 400 км изискват приблизително допълнителни 500 кг допълнителни суровини в сравнение с конвенционалните превозни средства с вътрешно горене.

„Създаването на батерия изисква много суровини. Твърде много, което все пак не е разумно от екологична гледна точка. За да се направи пробив трябва да се използват нови химикали, които да намалят теглото и използването на суровини за електрически превозни средства с поне 50%“, обясни Тавареш.

Въпреки, че топ-мениджърът не каза как Stellantis планира да намали теглото на своите батерии, концернът залага изключително на електрификацията. Компанията се надява, че 100% от продажбите й в Европа до края на десетилетието ще бъдат за изцяло електрически превозни средства, докато целта в САЩ е 50%. Stellantis си е поставил за цел да продава 5 милиона BEV годишно до 2030 г., като ще представи повече от 75 модела, задвижвани изцяло на ток, до края на десетилетието.

В основата на електрическата стратегия на марката са четири платформи за превозни средства, наречени STLA Small, Medium, Large и Frame, последната от които приема конструкция на каросерия върху рама. Stellantis също работи върху три отделни модула за електрическо задвижване, два химикала за батерийни клетки, конфигурации за предно-задно и задвижване на всички колела и ще доставя електромобили с пробег между 500-800 км.

fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитЕ,в огледалото ли се гледаш?
  • #8
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Само да Ви предупредя влизате в полемика с местния Мун_чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния живот но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #7
    Абе каскет ( преди 7 месеца )
    Хайде като е по-умен от мен, да ми разтълкуваш какво означава думата никога? За коя година говори toyota. Кога е това никога и тогава днешните технологии ли ще се ползват? Моля те недей ни засипва с поредната логорея а отговори ясно и конкретно на въпросите които съм задал. Благодаря предварително. Че много графомани станахте.
  • #6
    Абе Крюгер каскет ( преди 7 месеца )
    Наистина ли смяташ че toyota говори за 30% никога и има предвид 2030 2050 с днешните технологии?
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Хех, Тесльо, като манекен на Дънинг-Крюгер пак си разбрал, но недоразбрал. Става въпрос за сегашното поколение технологии.
  • #4
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Рано или късно на всички ще им дойде акъла и ще почнат да говорят като Акио Тойода.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Как ли ще се разберат с toyota, която твърди че не само през 2030 А при и през 2130 електромобилите не могат да прехвърлят 30% пазарен дял. Никога нямало да се случи. Никога никога никога .
  • #2
    До 1 ( преди 7 месеца )
    Незнайно защо все се опитвате да сложите равенство между днес 2030 и 2050, че и по-късно и смятате че това което важи Днес ще важи и тогава
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Отначало Тавареш ми правеше дсота добро впечатление. Но напоследък се изказва, доста контроверсно. Както и сега. Хем е-колите не са решение, но до 2030.. мислят да продават само Е-коли (в Европа)? Предвид последните тенденции, това потенцялно значи свиаване на пазарния дял на Стелантис, като ще "обслужват" само заклетите фенове на жицата. И без това с тези малолитражки дето слагат загубиха доста сега пък съвсем. Еми жалко за феновете (като мен) на Пежо, Алфа..
fallback
Последни